Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 30, 2015

So Long 2015


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha mengasihani.

Lagi due hari jek kite nak tinggalkan tahun 2015.
Ya Allah, cepat betol mase berlalu. rase macam baru jek awal tahun. Macam baru je bersalinkan Zahra, tau-tau jek Zahra dah 7bulan pun.

Takotnyer nak masuk tahun baru. 2016 expected as a very tough year. Untuk rakyat marhaen especially. Dengan kenaikan harga barang, dengan kejatuhan matawang. Allahu Akhbar. Semoga kite semua tabah menempuh dugaan dan harap kewangan negara cepat-cepat lah pulih.

2015 dah jauh tinggalkan kite. Macam-macam pengalaman pahit dan manis aku alami. Hidup ni mane ade selalu manis, kadang-kadang kene la rase tawar, pahit sume. Baru umph! Aku rase tahun ni tahun paling banyak hati aku di duga. Allah rindu aku merintih ler tuh..uhuhu. Bukan aku je, keluarga aku pun same. Harap-harap tahun depan lebih baik dari tahun 2015 untuk aku dan keluarga aku sume. 

Selalu kalo nak masuk tahun baru mesti sume orang siap-siap dah nak pasang azam kan. Dulu aku cam endah tak endah je ngan azam ni sebab I am a realistic person. Haish. Tapi tahun ni tibe-tibe banyak plak azam aku nak pasang, yang aku nak laksanakan tahun depan. Banyak bende yang aku nak buat, nak capai untuk kepuasan diri sendiri. heh. Contohnyer, aku nak cube kekdah menabung yang orang dok share-share tuh. Untung-untung ujung tahun 2016 ade la saving with unexpected amount. Kalo berjaye, memang puas hati. Sebab aku bukan jenis orang yang boleh saving duit. Ade jek barang yang aku nak beli. Lagi-lagi barang untuk anak. Aku nak cabar diri untuk simpan duit. Yeah!

Pastu aku nak gi melancong. Dulu time bujang, aku ade list bende-bende yang aku nak buat before aku kawen. Antarenyer melancong lah. Tup tup tergatal plak kawen awal :P. So, hasrat melancong tu aku simpan jek memandangkan suami aku tak suke sangat nak gi jejauh. Suami aku sayang kat Malaysia so selame kawen ni memang dok round dalam Malaysia jekkk. Tapi sejak dah ade anak ni, tibe-tibe plak suami aku berkeinginan nak melancong. Die kate best sebab kitorang da ramai. Sape tak suke kan?? Ahahahaha. Tak kesah la gi luar ke dalam negara. Kitorang dah ade plan dah untuk tahun depan. Insha Allah, kalo jadi nanti terbit lah satu entry. Sekarang kene kumpul duit dulu.

Tahun depan berangan nak pasang badan. Alaaaaaa. Boleh ker?? Ahahahaha. Kekangan untuk breastfeed mommy adelah daily meal. Kadang tak makan nasi badan pun da rase lesu. Since umur da 3series ni nak kene jage balik la makan and fitness. Nak kene ajak zaim Zumba petang-petang ni, ade gak kawan kan..Insha Allah. Sebab Zahra pun da besar sket, dah boleh kot kalo aku nak control makan. Harap-harap susu tak drop lah. Aku pun baru start makan supplement. Nak jage luar dan dalam. Kalo aku tak sehat, sian kat anak-anak!

Buat mase ni, 3 bende ni je fokus aku untuk tahun depan. Insha Allah, nak buat. Mesti nak buat!! Harap-harap dapat la sokongan dari sume orang :)

2015, I will be missing you.
Rindu time preknen. Rindu nak rase contraction. Rindu mase nak meneran anak. Rindu rase nikmat lepas bersalin. Rindu. Rindu. Rindu.

Kadang-kadang rase mase ni terlalu pantas. Tau-tau je Zaim dah beso dah. Dah ade adik pun. Harap-harap aku boleh la jadi isteri, ibu ngn anak yang lebih baik lagi next year. Amin!

Korang plak cemane??

Thank you for reading.

Love.Izrin

No comments:

Post a Comment