Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 13, 2013

Eid Mubarak

Hai. Maseh belum terlambat untuk ucap Selamat Hari Raya! Happy Eid Mubarak to all muslim :)
Aku dengan rendah diri ingin memohon maaf zahir dan batin. Mane tau dalam sebok membikin entry, ade kate-kate aku yang menyinggung hati mane-mane pihak. Kadang kate-kate aku keras, tapi ia jujur dari hati. Ampun Zahir Batin!

Camne Raye korang? Raye aku biase-biase je. Bile dah besar, kemeriahan Hari Raye dah makin nipis. Tambahan lagi beraye kat bandar. Walau macam mane pun, nipis ke tegak ke Raye tetap wajib disambut sebagai tanda kemenangan setelah sebulan berpuasa. Alhamdulillah, tahun ni diberi peluang merasa berpuasa dengan berbadan due :). Dugaan bukan kecik, tapi syukur Allah permudahkan. Syukur ade penyokong kuat yang sentiasa memberi semangat!

Bile Allah sayang kite, die akan uji kite kan? Yep, just two day before Raya, hubby fall sick. Agak Teruk. Ya Allah. Patah kaki aku dibuatnyer. Mane tidak, segala kerje rumah berharap pade die sekarang. Kenkonon kitorang tak nak beriye Raya tahun ni kan..pling! Wish come true! Allah makbulkan keinginan kami. hahaha. Rumah tak bape nak kemas, persiapan sememangnyer ala kadar. Naseb dah sempat tukar langsir dan vakum karpet. Kalo orang datang terjah pun takde la segan sangat kan. Pheww! Tapi memang kesian tengok suami saket. Tido malam pun tak lena, kite yang kat sebelah pun takleh tido dibuatnyer. Baru aku pasan, hubby ni kalo saket dah macam anak kecil dah. Manje kemain. hehehe.

A day before Raya, boifren aku plak wat hal. Aaiihhh lah kete! Kunun nak anto hubby gi klinik pagi tuh, tapi bleh lak boifren ni wat hal. Ujung cter, tengahari jugak kuar umah, tu pun tunggu hubby larat nak bangun mandi then aku bawak die gi klinik. Pas gi klinik, kene la gi klinik kete plak. Kalo tak, memang beraye kat umah jelah gamaknyer. Kitorang ni suppose keje last day before Raya sebab nak simpan cuti la kunun tapi hampeh, tak gi keje jugak akhirnyer. Ape nak buat, life is unpredictable! Dugaan datang tanpe notis :). But, Alhamdulillah, kitorang dapat jugak sambut raye. Yeaaayyy.

Tahun ni pagi raya kat umah sendirik sebelum balik ke rumah MIL. Suasana sunyi sepi. Yelah orang lain mostly balik kampung. Tapi, best jugak. Bermaafan dengan suami dengan penuh privasi. Pagi tu memang ade sedikit emosi. Mane tidak, beraya berdua dengan keadaan suami yang maseh lagi lemah akibat demam. Sedih tengok die. Diri sendiri pun sedih sebab tak cukup tido jage orang saket. Sobs. Tapi itulah manesnyer rumah tangge. We taking care of each other. Thank you hubby for duet Raya! !  (^^)v

Allahu Akhbar. Alhamdulillah, dah tige kali dapat sambut Raya dengan suami. Harap dapat sambut lagi nam puloh juta kali raye dengan suami yang same. eheh. Kalo lah umur panjang cemtuh kan? hiks. Time kaseh pade suami, walau kate nak sambut raye biase-biase je tahun ni, ape bini beli suami terime je. hahaha. Suami tak marah pun, siap bagi duet raye lagi. Lebiu sangat2! Ohoho..dalam keadaan cemni, baju Raya siap dapat due pasang lagi. Over kan? hahaha. Thank you hubby for making my Raya meaningful :)

Okeh, hal Raya dah setel. Pas ni misi mencari kelengkapan untuk ahli keluarga yang baru plak. Insyaallah, tak lame lagi. Sebelum ni dah beli sket-sket dah barang untuk die, tapi sket jelah. Banyak lagi yang belum ade. Harap sempat la sediakan semua sebelum kite berjumpe, insyaallah. Ya Allah, permudahkan la segalanyer. Amin. Doakan yang terbaik untuk kami ye  :)

Esemen, lupe plak nak gitau. Aku sibuk gak uruskan goodies bag untuk wedding kawan aku sorang ni. Alhamdulillah, akhirnyer bertemu jodoh jugak die. We are happy for you babe! Aku tak larat nak buat memacam untuk die, tolong cantek-kan goodies bag die pun okeh la kan? kan? Aku kan kawan yang baik. Cewah. Nanti aku share cite pasal goodies bag ni k.

Adoiyai! Janji manes lagi kan? Entry pasal ubat yang aku consume pun blum reveal lagi. Adeh. Nanti ye. Entry pasal ubat tu dah draft tapi maseh in consideration untuk reveal, sebab dah ade yang tanyer ubat ape aku consume. Just to remind you olls, yang segala ubat yang aku consume adelah selepas aku disahkan preknen. Sebelum tu I just consume an acid folic for preparation. Korang bleh carik info dalam intenet or tanyer doktor korang sendirik hal kebaikan acid folic untuk kite-kite yang merancang untuk hamil ni okay!

Love.Izrin

No comments:

Post a Comment