Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 9, 2013

Stupid Silly Nonsense Things



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

I should had wrote this yesterday. Semalam I was so piss off.
Dah lame rasenyer tak rase geram tahap badan menggigil dan rase macam nak maki hamun orang sambil melepaskan penumbuk. Really. I really thought my mood swingging, tiredness and bad temper all mixed up to the max. I had to cry to over come the mix feeling which I didn't want to. So stress. I've been holding this for too long, perhaps.

I don't know if this is some kind of discrimination at work place or personal attack, tapi aku memang sangat tak puas hati setiap kali aku apply cuti aku akan diperli-perli dan disindir-sindir. Memule, I thought it was just for ''some people'' fun / satisfaction. So, aku pun ignore-lah, bagi la orang rase puas hati kan. Tapi kalo dah setiap kali, setiap kali aku apply cuti aku kene cemtu. WTH? Apekah ia serangan peribadi? Atau adekah pegawai lain yang boleh menyekat cuti selain daripade ketua jabatan? Atas dasar ape? Then, the next day bile aku naik dari cuti, setiap kali naik dari cuti, orang yang berkenaan akan tarik muke dengan aku the whole day. Ape ni? Sekolah rendah ke? Ade men kawan tak kawan plak. Tapi pandai plak tang nak bagi keje, wat muke seposen kat tempat aku. Sengih-sengih macam kerang busuk. Eh, ko terlupe aku ade perasaan kot?

Selame ni aku diamkan je. Each time this things happen and I never confront because I think it was very ''stupid'' to entertain this kind of situation. Banyak lagi hal lain yang boleh diperbesarkan if I really wanna had some fight. Tapi semalam, tahap melampau bile borang cuti aku dipulangkan dan dengan nada yang sangat kurang ajar dan penuh sindiran he ask me to keep the form so that I can include the next coming EMERGENCY LEAVEs. Hei. I am a normal person lead a normal live so I had the same problem like everyone else. You absolutely have NO RIGHT to said such things to me or anyone else. Kurang ajar tahu? Kenape dengan orang lain ko tak buat pun camtuh?

Mengenangkan aku tengah preknen, I decided not to speak dirty or let my anger control. Seriously, this is so stupid. Cuti adelah hak aku, unless ketua jabatan tidak membenarkan cuti. Ikotkan hati aku nak sangat ungkit hal ehwal ko kat opis but I decided not to. Aku reti hormat orang lagi especially yang senior citizen. Sorry. Pangkat takleh bawak gi mane la kalo perangai ko cemnih. Jangan salah gune kuase yang ade. Tuhan bagi ko rezeki pangkat bukan untuk aniaya orang lain. Kalo jari terluke, darah ko warne merah jugak kan. Jadi ape beza ko ngan aku? Huh.

Another thing is, hak aku sebagai manusia pun di sekat. Korang bayangkan ade satu tahap aku gi toilet pun dipertikaikan. Alasan? kaunter kosong. Dah sah-sah la aku sorang je PKP, kalo aku gi toilet sure la kaunter tu kosong. Tapi aku perlu ke toilet sometimes. Aku kan manusia. kan. kan. kan. Hai la. Ni manusia jenis ape aku pun tak tau. Stres sangat aku melayan karenah dan kehendak orang yang tak pikir rasional camni. Agak-agak la. Dah la selalu ngumpat aku kat belakang, ingat aku tak tau ler tuh. Wei, kusi meja sume bercakap tau. hahaha.

Memang aku rase sangat teraniaya. Ni bukan first time. Kalo ade saluran yang betul untuk aku salurkan/utarakan masalah aku ni, then I will. Aku nak pegawai atasan aku tau masalah yang membelenggu aku. I am so fed up with all this nonsense silly things. Tapi bende-bende silly camni sometimes do makes me crazy. Mencabar kesabaran aku selame ni rasenye. Mungkin selame ni ko tengok aku okey je so you think you can bully me? I know my rights. And at some right time I will fight.

Pade korang yang ade kuase tuh, agak-agak la sket kalo nak gunekan kuase yang ade pun, jangan sampai korang ignore hak orang sebagai manusia. It's not nice to treat people like an animal. Seriously, one day kalo orang buat korang camtuh plak ape korang akan rase? Bebaik orang bleh respek ko, orang jadik makin hilang respek plak. People heart are to deep to judge. Don't dare to take the risk. Sedih. I thought we are friends. Now I know, sky is the limit.

Pape pun, pade pihak berkenaan sorry for making this entry. Satu hari bile aku bace balik and I will realize that there was a day people had treat me very badly. And, it was you!



Love.Izrin

No comments:

Post a Comment