Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 23, 2014

Multi-tasking


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Adeh. Saketnyer badan. Sesejak dah ade anak ni rase kurang betul mase untuk diri sendiri. Mase untuk diri sendiri cume dalam bilik mandi je. Tu pun sekarang mandi dah koboi habes. hahaha. Kadang dalam bilik mandi nak berangan pun tak sempat. Dasyat tak? Dasyat tak? hahaha.

Sume orang macam aku ke or aku je yang tak reti nak manage time bile ngan anak? Or aku ni obses sangat sampai takleh nak tinggal anak? hahaha. Banyak pulok telahan kan. Sekarang Muhammad Zaim dah lasak, dah men golek golek, imagine die atas padang rumput kot. Ade sekali tu, suami aku sedar dari tido tengok Muhammad Zaim dah nak masuk bawah meja makan dah. hahaha. Adeh. Tu blum ngan mulut die pot pet pot pet lagi even men gusti gusti ngan bantal pelok die. Main sensorang je kot, bising giler mulut. 

Aku ngaku la, sejak ade Muhammad Zaim ni banyak bende yang aku tak sempat nak buat. BANYAK okeh, huhuhu. Kekadang tak sempat nak masak. Tak sempat nak tengok Running Man. Tak sempat nak buang air. huhuhu. Kekadang bukan tak sempat tapi lupe. Baru anak sorang kau, dah tak terurus diri sendiri. Cemane nak uruskan orang len? Blum part suami lagi. Naseb baik la suami aku ni jenis yang penyabar. Kalo tak, pengsan gak aku nak urus rumah tangge, 

Bile dah jadik ibu ni, banyak keje kene 'menyambil'. Faham kan? Buat banyak keje dalam satu mase. Haih. Naseb baik Allah ciptekan wanita ni keupayaan multi-tasking yang sangat baik. Sangat sangat. Contohnyer sekarang ni, mase mandi aku nyambil basuh baju Zaim. Sebab ikot cakap orang tua tua baju budak kene basuh tangan, jangan pulas mase perah la, hape bagai. So, aku basuh tangan je. Kalo tak larat, aku merengek la kat suami minta tolong basuhkan. hahaha. Lepas dah basuh baju tu, air balance basuh baju tadi, kan ade sabun kan, aku top up sket lagi sabun/floor cleaner then wat cuci bilik air plak. hahaha. Bijak kan? Bilik air kene sentiasa bersih sbb bilik tu paling penting. Banyak ilham dapat dalam tuh. hahaha.

Dan multi-tasking yang paling popular dalam hidup aku sekarang adelah, sambil tidokan Zaim, ibu die tido sekali. Yang ni aku paling suke! Maunyer tak suke kan. Ngeee! Tapi kekadang, Zaim dah bangun ibu die tak bangun bangun lagi. Teruk kan? hahaha. Part yang aku paling rase hampeh bile Zaim tido tapi mate plak tak ngantok, tapi bile aku dah start weng weng ngantok, Zaim plak dah terjage. Huaaa..Sabar jelah kan. Tapi kan, seriously, time anak korang tido ni takde maknenyer korang dapat tido gak. Time ni la korang nak buat itu, ini. Nak pam susu, nak masak, nak makan, nak gi toilet dan memacam la. Due jam tu rase macam tak cukup je nak buat macam macam. 

So, korang yang bakal jadik mak mak ni standby jelah menghadapi kepenatan 500%. hahaha. But, it's really worth it to enjoy every second with your little one. Bile lagi kan? Nanti die dah besar, dah tak nak dah digomol gomol. ekeke. Aku saje share pengalaman aku so korang bakal bakal mak tu bleh la prepare cemane nak urus mase bile dah ade anak nanti. Yang penting, anak dijage, suami pun tak terabai. Sekian.

Thanks for reading!

I have to admit yang Muhammad Zaim ni memang anak babah!
Takpe, yang penting, Zaim muke copy paste aku. kehkehkeh.


Love.Izrin

No comments:

Post a Comment