Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, December 18, 2016

Trusted Brand : Shaklee


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Dulu kan selau tercari-cari supplement ape yang bagus nak makan hari-hari untuk support kekurangan vitamin bagai dalam diri ni. Pastu dalam tercari-cari selalu la lost, pastu takde perkembangan. Hasrat nak amek daily supplement selalunyer boleh diklasifikasikan sebagai angan-angan. Kahkahkah. Ni citer bertahun dulu. Dari zaman muda belia sampai la dah ade anak sorang.

Tibe-tibe Allah uji mental aku dengan ganggu sikit kesihatan anak. Sekali pakej dua-dua plak tuh. Hand Foot Mouth Disease (hfmd). Naseb baik lah Allah ni Maha Mengetahui, die tau aku ni rapuh. Sikit je die bagi sakit tuh. Eheh. 

Bile anak tak sehat, mule la kepale otak aku ni berfikir banyak. Banyak sangat sampai la terfikir nak amek kan bebudak ni supplement tambahan. Mase dorang sakit tu aku ade bagi dorang minum vitamin C, mase tu aku cume tau jenama Redoxan, kebetulan aku penah rase sebijik kat rumah abah. Sedap kaw-kaw. Rase oren, lagi plak rendam dalam air sejuk. Rase bleh abeskan sebotol sehari. Ahahahaha. Tapi tu lah, sedap kat tekak aku jek. Mane bleh kan. Redoxan ni air die jenis yang cam ade gas tuh. Budak-budak mane la nak suka. Mak budak je lebeyyy. Plus, a bit expensive. Mase tu pikir nak anak cepat baik jek. Paksekan jugak dorang minum, melalak la jugak budak due ketoi tu.

Lepas dorang da sehat tu, terus la ikrar nak continue supplement. Mase tu tercari-cari gak supplement yang organik. Haaaa, sebab aku takot makan bende sembarang-sembarang abes berkimia badan aku ni. Baik-baik nak sehat tup-tup ade side effect lain plak. Lagipun, sebagai mak, aku rase aku perlu sehat. Seorang ibu kan nadi dan jantung rumah, kalo jantung tak sehat, satu badan tak sehat. Btol tak? Sape nak pam darah nanti? 

Teringat mase pantangkan Zaim ngan Zahra, aku ade la try produk Shaklee. Aku consume ESP jek, Alhamdulillah, ESP sesuai ngan aku. Berkesan gak la pada aku. Lantas, terus pi study pasal Shaklee. Puas da google sume, dok tanye plak ngn sorang kakak yang hebat lagi baik hati. Banyak gak la soklan aku, naseb kakak tu rajin melayan. Before ni beli ESP dengan die la jugak. Kikiki.

Beranikan diri beli Vitamin C. Actually, masalah aku adelah aku kerap sakit kepale, sinus akibat kurang tido. Time anak sakit memang la sangat kurang tido. Anak sehat pun bleh tahan kurang tido tu. Ahahaha. Ape nak buat, anak-anak aku bijak-bijak belaka. Tau main je, tido pun kurang.

Dari saat aku beli, sekitar Oktober sampai la sekarang ni dah bulan doblas, lebih kurang 2 bulan dah makan vitamin C, Alhamdulillah, blum demam lagi. Yang lagi best, sinus pun takde dah. Pastu dapat lagi extra, kulit muka lembap dari biase. Wow. Tak sangke. Sebenarnyer ade gak sekali tu rase badan seram sejuk, terus cepat-cepat telan 2bijik Vitamin C, terus ok. Alhamdulillah. Syukur la, tak susah rupenyer nak cari supplement ni.

Pastu kan, tau tak harge die pun berbaloi. Mahal? Memula aku pun ingat mahal. Yelah, harga Vitamin C je da nak RM100 kan? Tapi jangan cepat salah anggap. RM100 tu bleh tahan sampai 6bulan. Haaaa Hamek kau! Lame kot 6 bulan. Kalo korang calculate Tak sampai RM20 pun sebulan. Eh, Berbaloi sangat kan! 

Jangan ingat aku ni pentingkan diri sendiri. Sebab aku makan vitamin C ni supply gak kat Zahra, die kan still breastfeed. So, dapat la Zahra khasiat Vitamin C tu kan? kan?

Zaim? Haaa. Since die liat nak makan ubat la ape la, aku amek pendekatan bagi die makan Meal Shake. Meal Shake tu aku selalu campur dalam susu die. Ahaaa. Bijak tak? Sejak amek Meal Shake ni aku pasan Zaim dah kurang makan jajan. Pastu since die hfmd tu, die dah takde demam lagi dah. Dedar badan sikit-sikit tu ade lah. Blum lagi demam teruk. Harap-harap anak ibu sehat la sampai bile-bile.

Nak cite kes Zaim kene cirit birit baru-baru ni. Ntah ape la yang salah makan, bangun kul 4 pagi buang-buang air. Siap muntah lagi. Adoiii. Sian plak die lembek semacam. Nak kasi air garam konfem la die tak nak. Sedangkan susu pun die tak nak minum. Dua kali bancuhkan susu die buang aje. Risau muntah lagi agaknyer. Pastu, tergerak nak kasi die vitamin C, naseb baik la vitamin C Shaklee ni mudah larut dalam air. Ape lagi, rendam dalam air sejuk, kasi Zaim minum. Lepas minum air sejuk + vitamin C tu Zaim terus tido, pas bangun tido terus die bertenaga sket. Pastu, takde dah berak-berak. Terkencet jelah sket. Ahahahaha. Petang tu die main macam biase. Allahu. Dengan izin Allah, Shaklee ni memang ade manfaatnyer.

Start 2017 nanti nak try skin care die plak. Tapi dah beli siap-siap dah. Kahkahkah. Punyer la tazabar! Dok simpan je nutriwhite tu sebab sabun muke yang on going ni blum abes lagi. Sekarang aku pakai sabun arang biase jek, bagus jugak tapi biase la, manusia ni kan banyak kemahuan. Mahu ku kulit sehalus dan segebu Dato' Vida. Kahkahkah.

Pape pun, Insha Allah, Supplement ni aku nak teruskan sampai bile-bile. Pastu turun temurun kat anak plak. La ni tengah ajak adik beradik aku same-same amek supplement. Yang memule dok terjebak harus lah kakak aku kan. Ahahahaha. Bende baik ape salahnyer dikongsi kan. Tapi bisnes dan relation due bende berbaza. Got it? wweeeeee!

Ohhh. Nak bagitau korang. Selame ni dok beli-beli produk Shaklee, macam rugi plak kan tak jadi distributor. At least dapat gak la harge ahli. Dan untuk kegunaan sendiri.

Berminat?






Thank you for reading.


Love.Izrin

No comments:

Post a Comment