Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 24, 2019

Priority



Yesterday was a very tiring day!
Actually, the whole body and mind lately demand loads of rest.
Ntah la nak rest ape lagi.
Weekend ritu pun kemas2 barang sikit pastu terlelap 😪😪
Ntah ape2 la perangai, padahal baru kemas sikit je tuh.
Tau2 jek nuar kejut, die dah balik solat jumaat.
Aku tak masak lagi. Adehhhh.
Terus la nuar soh mandi and makan kat luar jek.

Naseb la Zaim ngan Zahra dah pandai bawak diri.
Ntah ape dua orang tu buat mase aku tido and nuar gi solat Jumaat!

Sekarang ni, hari2 bangun dari tido rase aku terpakse memakse diri untuk bangun.
Ahahaha. Teruk nau eh.
Kalo boleh nak sambung je tido lagi.

Bile kakak aku cakap "ko akan rase berbeza bile preknen di kala usia 30-an.."
Aku cam eleh, yeke.. Kakak aku kate mmg penat nak mateyyyy.
Pastu tibe2 aku preknen kan. Nak jugak experience. Cesh!

Yes, indeed. Apsal la penat sangat skrg.
Mane la energy aku pegi???
Ke aku dah kene sumpah ngan kakak aku ni, kuang asam sungguh!

Why i didn't write in english?
Haah ek.
Sebab ritu aku tengok ade syarat kene tulis blog dalam english, tapi rase bile tulis dalam english cam baik sangat plak..ahahahaha..

Semalam nuar balik, kelam kelibut bukak pintu, bukak kasut terus naik atas muntah!
Aku anak beranak was like 😨😨😧😧. Kesian anak2 aku tengah sembunyik. Selalu babah die sergah sebab die tau la mane anak2 die sorok.
Nuar macam biase la kalo kene camtu, tanya kenapa die cakap "cika.."
Sumpah aku tak penah tau ape bende yang namenyer cika..ahahahaha..Tapi bende tu kerap plak kene kat nuar.

Lepas die dah muntah tu, die terus collapse. Tido.
Aku kejut soh minum air panas jek.
He said he need rest, and ask me to do laundry sbb baju anak2 nak kene rolling.
Aku rolls eyes jelah. 😆😆
Eh, aku buat jugak laundry sbb nnt anak2 takde baju sekolah pulak nak pakai!

Actually, petang tu aku dah layan budak2 ni men basikal.
Yelah, dah lame sangat kurung anak2, tak bagi die men kat luar sbb jerebu kan.
Sesambil tu, aku menyapu la daun2 kering kat porch, biar bersih depan tuh.
Seriously, aku penat. Pinggang sakit. Sebab berdiri and bongkok2 menyapu. Penat!

Masuk dalam, sambung plak memasak.
Semalam masak megi sup, sebab zahra request nak makan dalam mangkuk baby shark die.
So, ok lah. Menu simple paling sedap dalam dunia. Ahahahaha!!
Sambil masak, pakse budak2 mandi!!

Badan ni macam tak sesabar nak baring. Sebab terasa penat yang amat!
Siap ke kemas beg sekolah dorang, bersihkan sinki.
Terus bentang toto ajak anak2 baring.
Ngam kul 10pm. Ngam time anak tido.
Dekat kul 11 gak haaaa tutup TV melayankan Zaim tengok Running Man, selagi tak abes mane boleh tutup TV. Kang muncung aje bujang tuh.

Before tido, sempat la siapkan makan, minum & ubat untuk nuar, just in case die tersedor.
Tak silap, mase aku sedar die tgh duduk makan kat meja tu kul 2am.
Haaaaa bangun pun 😯
Tapi aku tak bangun, just tanya die ok ke tak. Tak larat la serius!

After all this, esok pagi orang tu nak pegi keja lagi.
Ko rase?
Alasan die ade janji ngan orang and ade sukan dalaman 😤😤
Ntah la rase nak marah ke ape, terus aku siap2 and pegi keje.
Kadang aku tak paham orang yang workaholic, dah tau tak sehat pun nak pegi keja..kan?
He should give himself a rest.

Nanti dah sakit, balik rumah kite jugak yang susah hati.
hurmmmm.
Ape aku nak cakap, know you priority!


Love, Izrin!





No comments:

Post a Comment