Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 1, 2022

Note to Myself

 

I found this quotes while scrolling on Pinterest. I love sight seeing in Pinterest because it gives me so much ideas on so many things. FYI, nak cari idea decor rumah pun we ols scroll on Pinterest. Its one of the apps in my phone so it's just a click away! ahahha. Tapi tetap lah decor rumah tak semenggah ye, ikut ketebalan poket 😂😂

Lately, I feel really tired. It was all started when I was fall sick few weeks ago.
Dah lame tak demam, suddenly I caught a fever dan tumbang 2 hari.
Pastu, I lost all my energy. Mane ntah dorang lari.
And I lost all my rhythms to manage my children and the house.

Rase lepas demam tu, I take a bit longer time to catch up my routine back!
Weekend pun tak se-rough biasa. I don't clean like I did before. 
Banyak rehatttttt jek. Sebab badan nak recover and rebuild balik energy tu macam lame sangat.
Or because of the fact that I am no longer young. Aihhh. 

Started all over again, but need to jump up to 3rd gear bukan senang tau. 
Selalu jugak la mengeluh, Allahuakhbar. Bukan tak bersyukur tau. Tapi sebab aku penat. Sungguh!
Selalu merintih dalam hati, I need a rest, I need my sleeps. I need to take a break. I need my me time.
YaAllah. Berdosa tak? I do cry sometimes. For unnecessary reason. Mostly sebab penat.

Tapi kan, day by day, banyak coincident things yang buat aku rase, Allah sayang aku. Allah pujuk aku ke ni..
Contohnyer, biase kalo lambat sampai opis, parking mesti full. Tapi everytime balik dari anto bebudak ni gi sogame, even sampai opis nak dekat kul 2 pun, there are 1 available parking. I think it is exactly for me. Parking yang tak jauh sangat. 
Bebetul kat spot area yang biase aku parking. 

Kalo hari hujan, dalam hati dah risau ni cane nak amek anak tengahari nanti dengan hujannyer.
Eh, ngam tengahari matahari keluar.
Allah sayang kat aku ni. Selalu mudahkan urusan aku.

Malam pulak, ade mase Zahira liat nak tido. Kadang aku stress.
Mengeluh sebab kul 4.30 dah kene bangun, jam dah kul 12..Tapi once aku lelap mate, Allah izinkan aku betul-betul deep sleep kot, kul 4.30 tu bangun rase macam lame dah aku tido. Cukup je tido 4jam tu. 

Sebenarnyer dalam hidup ni, banyak je bende kite bole syukur. 
Dari sebesar-besar bende, sampai kecik-kecik hal.
Kalo rase ujian kite besar sangat dah, cube tengok orang lain. Ujian dorang lagi la hebat.

Aku asik merungut penat aje, tapi at the same time syukur ade suami yang bole take over urusan rumah.
Bole same-same urus anak. Suami dah pandai masak, bile aku malas, suami la masak. Ahahahhaa.
Dulu kalo soh basuh pinggan pun, aku kene perli. Tapi sekarang, berebut plak nak dok dapur.
Syukur sangat Allah jodohkan dengan orang yang baik.

Thank you Allah 💖💖

Love, Izrin

No comments:

Post a Comment