Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 2, 2011

+ Ibarat Menukar Baju +

Salam Readers Sekalian!
Aku sangat merindui untuk menulis di belog tapi apekan daye,
24jam yang diberi aku manfaatkan dengan bende2 lain yang lebih kurang je faedahnye. eheh!

Semester baru pun akan bermule 3 Disember ni, make aku akan lebih sibuk (kunun).
Dah masuk part 6 ni, pasti ujian lebih mencabar, huhuhu.
Korang doakan la aku finish hingga ke part 8 or mungkin terlajak sket sebab ade paper hampeh yang kantoi! Adui, inilah akibat malas mentelaah. Doakan yep!

Hari ni nak cter pasal kisah "terlalu mudah mendapat cinta".
Aku pun tak pointed pade laki atau perempuan, pade aku sume same jep.
Tapi hakikat memang wujud manusia2 sepisis ni yang memang takleh nak disangkal lagi.

"seseorang yang terlalu mudah mendapat cinta,
suatu hari akan mendapat kesukaran mendapatkan cinta sejati"

Gambar ihsan google ;
first,

second,

third,

okeh, ni gambar contoh je. Pade peminat Khairul Fahmi, jangan la marah okay.
Aku pun minat jugak Khairul Fahmi ni but unfortunately banyak sangat plak gosip die skrang. Poor him.
Dan topik ni, bukan semate2 tuk lelaki je okay. Aku ulang, bukan untuk lelaki semate2.
I met a girl yang ade habit camni jugak. See?!





Ibarat bertukar baju je dalam bercinte,kan?
Bertukar pasangan, bersilih ganti.
Kadang2 ase geram ngan orang camni, cam takde perasaan jek.
Tapi, kadang2 aku terpikir cam "untungnyer ko, senang2 je dapat pengganti"
Kite yang kecewe cam orang giler ni, nak bagi ubat hati pun susah. Wat depak!

Kepada mereka2 yang camni, this isn't LOVE.
Or, korang belum bersedia lagi untuk bercinta.
Cinta lebih daripada sekadar menukar sepasang baju dibadan. (^^)

"Ianya cuma satu perasaan 'tertarik' yang merupakan satu naluri semula jadi semata-mata.
Lelaki tertarik pada wanita dan begitu juga sebaliknya.
Rasa tertarik ini bukan cinta, kerana ianya baru berada di permukaan hati bukan di dalam hati.
Ia belum bersifat kekal dan boleh berubah-ubah kalau ada cabaran yang mendatang.
Dalam situasi ini orang yang mengalaminya berpotensi untuk mengecewakan dan dikecewakan.
Ada kemungkinan nanti, anda tertarik dengan yang lain, maka si dia anda akan tinggalkan."
( kate Pahrol Muhd Juoi-Tentang Cinta)

Hati kite, milik Allah.
Perasaan kite akan sentiase berubah-ubah.
Bile2 mase jep Allah bleh amek balik hak die pade kite.
Oleh itu, jage la hati, kite ade pilihan untuk menjage hati atau membiarkan hati terus-terusan dilukai.
Maka, berilah kepada yang berhak memiliki selain dariNya.

regards.

No comments:

Post a Comment