Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 15, 2012

Hari Mama ! Hari Mak!

Entry yang patut publish on sunday lepas but postponed.
Sebab aku terbace Ustaz Azhar Idrus tweet " haram menyambut Mothers Day "
Kat dinding pesbuk aku pun aku tak wish but here the secret.. *muke degil*

Taaaadddddaaaaaaa!!!!
Cheese Choc Cake.
1/2 for Mama & 1/2 For Mak. Adil. (^^)

Maap Ustaz. Saye memang degil. huhuhu. Sile sebat tapak tangan saye sbb ingkar. (-__-)
Actually, aku bace tweet Ustaz tu then tak bace pun sebab musababnyer..
sebabnyer aku tak nak ase bersalah!
Pas dah beli kek baru aku bace..okeh, at least, aku betul2 selebret Mama & Mak..
bukan sebab lain-lain pun.

Hajat hati nak belikan gelang mas kat Habib Jewel but, our financial is unstabilize.
Ceh! cakap jelah tak mampu kan.. hahaha.
Anyway, tak kire la how much cost i have to spend still isn't enaff nak bayar balik ape yang Mama dah spend untuk aku. kan? kan?

Oleh itu, pade hari sabtu lepas, dalam terik mentari aku pakse gak encik somi gi jusco tuk beli kek.
Memandangkan kitorg kat umah mama, dan kebetulan malam tu encik somi nak balik umah mak.
Aku terus decide nak beli kek and divided into two, hehehe. *kek pun terpakse belah due*
Bukan kedekut, but as you know, secret recipe cake mostly in big size.
Kalo beli due, cam membazir plak. Sape nak makan kek bebanyak??!
Dan yang paling penting, kami ingat our mum..
Ini hanyelah small gift from us to you both.

Even dah bahagi due pun, perlu bersusah payah nak ngabiskan kek tuh. Fuh!
Bayangkan kalo beli due, huhuhu. Tak pasal2 hari isnin kene bawak bekal kek gi opis.

Nak story pasal pengorbanan Mama ker?
Takyah la, sbb i don't think it will be end in just one entry. right?
So, pade korang yang masih ade ibu, mak, mummy, mum, amma, mama, umi dan lain2 seangkatan..
appreciate la mereka-mereka.
You have no idea how much they sacrifice to make you a person.

Walaupun aku selalu gaduh ngan mama, marah ngan mama, geram dan lain-lain perasaan.
Mamalah kawan terbaik aku! Teman ngumpat aku.
Hoi, pastilah. Sape lagi yang kenal aku lebih dari orang lain? kan? No one else.
So, walau camne tegang pun hubungan aku ngan mama, i will never hate her.
Deep inside, i really love you, mama.
You mean so much to me Mama. I Love You!

Nak upload gambar mesra kami, urgh. Terlalu mesra la plak. hahaha.
Terpakse ditapis. ngeh2!

Mama, thank you for everything!
Harap mama tak bosan layan kite..
Love you till death.

tetibe teringat yang aku penah cakap kat mama yang aku tak nak kawen dan nak dok ngan mama sampai tua. hahaha. penangan orang putus cinte. Moron.
Walaupun dah kawen, syurga aku maseh ditapak kakimu Mama. hugs!




Love. Izrin

No comments:

Post a Comment