Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 3, 2012

Kami Merancang, Tuhan yang Menentukan..

Salam Khamis, Salam 1 Malaysia!
Terase berwibawa sungguh bile ke kantor dengan baju batik.
Thats why i'm proud to be Malaysian =)

Semalam aku announce kat Facebook aku sedang amek anak angkat!!
Terus inbox aku diserang ngan soklan tak berasas bertubi2.
Soklan yang aku tak terpikir pun ade. Oh, Malaysian people sometimes you put too much concern!

Time kaseh la pade yang inbox, yang mane aku tak reply tu means aku takde jawapan tuk soklan korang :)
Soklan korang terlalu mendalam, ade gak yang racist. Macam2 la.
Kelakar and sedeh gak sbb orang Melayu kite ni maseh berpikiran kolot. heh!

Soklan2 yang pelik yang aku jumpe dalam inbox aku semalam;
Ko amek budak dari mane?
Ko siasat tak latar belakang budak tuh?
Ko amek anak INDON ke?
Ko ikut prosedur tak?
Ko TAK LEH mengandung ke?
Ko serik nak ngandung ke?

Haha. Kelakar la korang nih. Klakar sampai nak nanges pun ade.
So, biarlah aku terangkan pade korang yang mungkin tak faham.

Ye, aku dah dua kali keguguran, bukan aku buang or sengaje tak nak.

Tapi, ni perancangan Tuhan tuk aku ngan hasben, kami redha. Korang harus terus menyokong kami bukan kondem.

Dan, aku TAK PERNAH serik pun dalam berusehe tuk mendapatkan zuriat. Kalo bleh kitorang nak anak ramai! Bleh buat team football.

Doktor kate rahim aku OKAY, so, assumption aku TAKLEH mengandung lagi tu adelah sangat kasar dan tidak benar same skali. Setakat ni alhamdulillah, rahim aku okay cume belum ade rezeki.(^^)

Macam aku cakap, ni sume perancangan Allah tuk aku.

Anak angkat yang aku war2kan tuh adalah anak kepada kawan aku yang comel lote!

Maknyer bagi keizinan tuk aku same2 nengok baby Dinie membesar..Alhamdulillah, mak Dinie banyak support aku dalam menghadapi tekanan akibat keguguran.

Aku dan nuar pun bukan la amek terus baby Dinie and tinggal ngan kitorang, since Dinie ade mama and baba yang baik. Kami cume menumpang kebahagiaan dorang dalam membesarkan Dinie.

Thanks ye babe!

Sekarang ni, aku ngan nuar merancang tuk ber'hanimun' dulu.
Bukan niat menidakkan rezeki, kalo ade rezeki kami terime. Tapi lebih baik aku abeskan study dulu.
Sebab, dah dua kali aku keguguran mase tengah menghadapi exam.
Mungkin penangan exam aku tak mampu nak handle dan menjejaskan kandungan.
Biaselah aku ni suke studi last minit and dah jadi habit aku akan stay up sampai pagi.
Pastu terpakse travel Johor - Melaka lagi.
Insyaallah, rehat dulu (^^)v

Ape2 pun, still nak ucap time kaseh kat korang yang bagi macam2 pendapat.
Aku amek sumenyer dengan +ve, sbb sure korang berniat baik,kan? (^^) *pasti..*

Thanks pade famili aku yang sgt menyokong and suami yang sentiase ade disisiku =)
Thanks gak pade kawan2 yang selalu bagi kate2 semangat! Thank you!

Ape2 pun, keep reading and following my blog.
Nanti nak share banyak lagi info ngan korang =)

Regards. Love.

No comments:

Post a Comment