Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, May 14, 2012

When A Friend In Need..

Salam Senin korang!
Sedang entry ini ditulis, cuace kat luar hujan lebat..
ohh, bestnyer kalo sekarang adelah waktu malam, pasti tido lena..ZZzzzzzz!
Tapi, unfortunately, it's in the morning and yes, i am working. Urgh!

Naseb ade hot milo sebagai peneman sepi.
"ko ni selalu curik mase keje buat belog kan??"
"Huh! Mane ade!"     <--   padahal??!! hahahahaha.

Keje sebagai pegawai khidmat pelanggan kadang2 tak mencabar, lelagi duduk kat main office.
Selain kerap dikunjungi bos2 besar, dato'2, datin2, kerap lagi opis aku ni sunyi sepi.
Sebab bos besar kan jarang dok opis..hehehe.
Dan, hari2 la aku ade jep mase nak menulis diari dalam belog nih..okeh.
Bukan curik mase in fact, aku isi mase lapang ngan bende berpekdah. :D
Lagipun, aku hebat sebab dalam menjawab call maseh lagi bleh menaip!

Okeh la. Sape kat sini penah putus cinte??
Huish! Ramainyer yang angkat tangan..
Hurm..it's a normal phase in every person life..
Nak atau tak, it's not an option. Kite akan mengalaminyer.
Tapi bukan sume orang same rase sakitnyer..

Recently, my close friend having a heart-break. sobs.
Aku sedeh tengok keadaan die, i know she really suffering.
Bayangkan, berat badan die boley turun 5kg dalam mase 3 weeks. OMG!! *ini bukan iklan ubat kurus*
Aku try gak tuk keep her spirit up but, korang yang penah melaluinyer sure faham.
Korang akan rase cam nak tumbuk muke orang yang convince you to just forget about that guy, easily, just like that sambil jerit "KO CAKAP SENANGLAHHHHHH!!!!"

Really. Putus cinte memang sakit.
Aku tau ape yang kawan aku sedang lalui coz  aku dah lalui.
Syukur pada Allah, aku maseh hidup dan diberikan kebahagiaan yang abadi, insyaallah.

Tapi, ape yang aku nak cakap kat sini, aku tak berjaye pun tenangkan kawan aku ni.
Kesian die. *tak gune betul aku ni*
Family die jauh, she rent a house alone.
I can imagine, what she will do in time she arrive at home.
Malah, mungkin tak sempat pun nak bukak pintu pagar or tukar baju.
Definitely, she will cry all nite long.

sobs. Ape aku nak buat.
Aku bukan kat tempat die. Aku tak nak jadik macam orang2 lain yang senang2 je cakap;
"Dah la, tak gune nangis..move on.." or
"Ko ni membazir je nangis tuk orang cemtuh..!!"
Aku bukan cam nih, makin saket hati minah tu adelah.

Aku cube jadik pendengar yang baik.
But, i know. It's not enaff. I shud have say something pleasant, tapi ape??!
Aku takut je tersalah cakap and akan membuatkan minah tu makin saket!
urgh! I'm a very bad girlfriend!

To my girlfriend, named xxxxxx, <--terpakse censored atas sebab2 keselamatan.

"Babe,
i had try to coax you, try to keep you spirit up.
I really don't know how to make you just like you. You are not you anymore babe.
I'm afraid i might losing a fun girlfriend i had before.
Every single words i said might sometimes hurting you like when im asking you to;
stop thinking about him..or..let him out from your mind.. i know it's hard for you.
But, that's the best word i can think at that time and the best advise i can give to you.
*based on  my experience perhaps! sigh*
I just wanna see you smile, not a fake smile you did recently. Damn. you are ugly in that fake smile.
I have gone thru what you went thru, i know it's hurting, so much.
I know you keep thinking like thousand times " WHY!!!" but still you haven't figure out why..
And, i know you tired.
But, i'm here to keep believing in you babe. Seriously."


Hopely, kawan aku sorang tu bace la ayat2 bunge2 aku nih.
And, i really hope it will make her smile, senyum pahit pun takpe la.

Loves. Izrin.

3 comments:

  1. boleh je aien.. tp nangis kt rmh k.. nanti letih lepas nangis boleh trus tdo..

    ReplyDelete
  2. hahaha. nape nak nangis babe?
    kite sume kan kawan..meh group hugs! :)

    ReplyDelete