Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 8, 2013

Silent Foe !

Benci. Benci. Benci. Only 8 days in 2013 dah terisi dengan perasaan benci. Muak. Geram. Eeeiii. I'm not supposed to color my early 2013 with hatred. But, I did. Urgh. Baru je nak cube jadi muslimah sejati. Tak nak gumbirekan hati si setan laknat tuh. Ni macam dah geng plak ngan setan. hahaha.

Kadang-kadang sifat childish aku ni mungkin mendatangkan kesakitan hati pade orang lain. I have too much fun at office, gelak besar-besar kat office, sometimes aku main lari-lari dalam office. Ye. I did. That nonsense things I did sometime is unplanned. It is just me. But, it does not mean that I am not a serious person. Bile aku tersalah siket je, dorang akan bising-bising and said "kau ni banyak sangat main kat opis la dik..keje tak series!" Dalam tahun lepas, as far as Im aware, sekali je aku tersalah accept surat pastu terproceed kedalam. Tu pun dah kecoh. Ces. Betul orang kate, bile kite bukan favor kite keje bagus mane pun, they wouldn't give you credits. Yeah. That's me!

If you are really a good leader, do not humiliate your staff by telling her mistakes to others. Cara yang baik untuk menegur kesilapan orang adelah dengan memanggil dan berjumpe secara peribadi. Bukan dengan mengata belakang-belakang! Pastu, bile mengata tu, jangan lupe yang bukan sume orang boleh simpan rahsie. Orang akan menyampai plak pade yang diumpat tuh. haha. Dunia ni kan kecik je, apelagi opis yang lagi la kecik. haiyak! Dah tu, sibuk nak jadik batu api plak, nak soh kite ni membenci orang yang salah tuh. Ape kes? Jangan jadi batu api. That's not nice.

Why I call this type of person silent foe? Because, his / her words might destroy your reputations. Mungkin bukan pade kawan-kawan you yang dah sedia ada kenal dengan you, but, maybe pade bos baru you? Your boss baru je keje but he seems like knowing you for ages. Keje sape tuh? Siap boleh ngumpat-ngumpat plak ex-bos you. Oh, man! Camne bos you bleh tau banyak sangat crite? hahaha. Sendiri mau ingat.

Dalam mane-mane opis ni, jenis-jenis manusia bermuka dua ni memang akan ada. It is just either overt or hidden. You sendiri yang kene tahu. I met a lot of people since schooling, working. The benefits of working as PRO is, you can learn body language and facial expression. Lame-lame you dah bleh tau camne muke orang yang suke atau tak suke ngan you. Orang senyum ikhlas atau tak, you can see the major differences.

So, beware of silent foe. They are around you without you notice! haha. Macam citer hantu plak. I'm do not really care what people talk behind my back, because I didn't heard. But, when I heard, I will talk back! So, watch out! Do not think that I'm childish, you can bully me. I am unpredictable. (^^)

This entry made by fully emotion.

p/s : Kim kardashian is pregnant *ape kaitan?* LOL.

Love.Izrin

No comments:

Post a Comment