Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 19, 2013

Ignorant of Wedding Invitation :)


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
Selamat Hari Khamis. Hari yang selalu di tunggu-tunggu oleh orang lelaki yang dah berkahwin. Aku pun tak paham, mende ni selalu jek jadik bahan kat opis aku. Padahal, kalo nak buat pape takyah nak tunggu Hari Khamis pun kan? Eheh. 

Hari ni nak cite pasal wedding. Rindu giler kot nak cite pasal wedding. Dah la aku ni obses teruk dengan wedding. Rase best je kalo tengok gambar-gambar inspirasi wedding ni. Sekarang ni plak dah macam-macam trend plak untuk wedding, dah makin cantik, elegen aku tengok. Untong la korang! Dulu time aku tak banyak sangat pilihan kelbu. Kalo nak yang cantek, harge mahal. Sekarang barang wedding sume affordable plus to make it easier for you, it's ready made! Senang. Senang. Senang.

Since aku dah peknen ni, aku dah jarang giler kot gi wedding, huihuihui. Boleh kire la bape wedding yang aku attend since aku peknen. Ade la dalam due je kot? Tapi memang tak sampai lime, tu sangat pasti! Bukan menyombong tapi weekend la time aku lepak seharian atas katil. heeee. Maaf la pade kenkawan yang jemput aku gi wedding korang. Badan aku tak berkenan nak gi wedding sekarang. Lagipun, baju nak pakai untuk attend wedding pun dah terhad, in fact, dah takde yang boleh di pakai pun. Sedeh. Bebaru ni aku attend wedding selamber je pakai suar + baju preknen cotton tuh, sebab dah takde baju nak pakai. Dah ler kene gi check up pagi tu, lepas cek up terus gi wedding so bedal je pakai baju ape pon. :'(

Hari Malaysia hari tuh kawan aku ni kawen. Pon aku tak pegi padahal aku yang tolong siapkan goodies bag die. Sorry pin. Tapi aku bersyukur sangat dapat siapkan goodies bag ko tuh. Walaupun agak lambatsss. Memang lambat pun (T T). You have no idea how difficult I am working on those things. Tu yang last-last aku wat simple je. Sebab aku amek mase terlalu lame untuk pikir je. Haih. Tak tau la kalo ni kes pembawakan budak, tapi aku sangat malas nak wat keje-keje art. Aku rase nonsense je. Tapi sebab aku dah cakap nak tolong buatkan kan...takkan aku nak reject last-last minit. Tu pun si Ipin dah siap give and take soh aku wat a few untuk sample je, nanti die kerah tenaga untuk copy keje aku. huhuhu. Baiknyer ko! Tapi aku tekad untuk siapkan jugak. Sampai nak patah pinggang aku sebab dok lame sangat. hahahaha.

Padahal bende simple pimple gitu bleh je siap cepat tapi sebab sibuk dengan Eid Mubarak lagi, nak gi jalan beraye lagi, Marhaban lagi dan lagi..lagi..lagi..malas..lagi..hahaha. Tu yang pending jep. Plus, tempah printed paper bag tu pun makan mase sebab Hari Raye kan. Sume orang sbuk raye. Memule aku ingat nak ikat sendiri reben tak nak la beli ready made tapi sebab tahap kemalasan yang melampau tahap dewa, tu jelah hasilnyer. Beli gak reben ready made! Tak tau la pengantin komplen ape tapi aku terime segale tohmahannyer sebab bende simple sangat! huhuhu. Yang penting korang ade goodies bag untuk bagi kat tetamu :) *nak cover*


Hah. Ini lah 2 orang putera yang kawen tuh. Ipin tu yang pakai baju kaler pinki-pinki tuh. Yang pakai baju kaler purple kat gambar belah kanan tu Amru, adek Ipin. Adik ngan abang kawen serentak, sebab abang pun dah tua :p

Pape pun, tahniah dari aku ngan suami untuk korang berdua! Akhirnyer kawan aku sorang ni kawen jugak. hahaha. Alhamdulillah. Lime tahun aku kenal dak Ipin ni, bile die gitau aku die nak kawen, terkejut gak aku. hahaha. Macam tak pecaye, macam mimpi plak. Tapi bile die dah selamat tunang tuh, ase nak nanges terharu. Kawan aku bertemu jodoh gak. Allahu Akhbar!

Bile dah menjejak kaki ke alam perkahwinan ni banyak bende akan berubah sama ada kite nak atau tak. Suka atau tak. Just go with the flow! Tu je nasihat aku. Sebab aku pun baru je 2tahun kawen, blum expert lagi. Aku sendiri maseh menyesuaikan diri dan maseh banyak yang aku nak belajar. Setiap hari baru adelah ilmu yang baru, pengalaman baru. Take things for lesson. Okeh dah. Nanti makin panjang plak huraian. Ekeke.

Thank you for reading!

Love.Izrin

2 comments: