Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 31, 2015

Emosi


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Last two weeks check up misi kate baby dalam kedudukan melintang. Aduss. So, these past two weeks memang risau jek. Yelah, orang kate kalo da tujuh bulan tu baby dah takleh nak gerak-gerak sangat. Dah sempit. Chances untuk bersalin normal memang tipis la kalo kedudukan baby melintang ni kan. Baby plak tersangat la aktifnyer. Main sesajer kat dalam tuh. Happy sungguh!

Alhamdulillah, hari ni repeat check up kedudukan baby dah okay. Kepale da kebawah. Leganyer rase. Harap-harap kedudukan baby kekal cemni sampai bersalin. Teringin nak bersalin normal macam mase melahirkan Zaim. Insha Allah. 

Yang tak puas hatinyer, hari ni jenuh menunggu kat Klinik Kesihatan dari jam 9 pagi sampai nak kul doblas baru dapat jumpe doktor. Adehhh. Nak patah pinggang aku! Aku faham perkhidmatan free adelah yang setimpalnyer tapi setengah hari je dah abeskan mase kat klinik. Menunggu. Menunggu. Pastu, jumpe doktor tak sampai pun 3 minit. Aiyak. Rase nak tampo aje doktor tuh. 

Aku paham doktor ramai patient hari ni tapi ape salahnyer muke tu manis sket. Ini senyum pun tidak. Dah la tuh, mase scan, diam-diam aje. Aku pulak yang tanyer, kedudukan baby ok tak doktor? Uri ok tak doktor? Please la doctor, you should be the one who explain this and that to me. This is your part. Memang langsung tak puas hati. Dah abes scan pun diam aje. Aku tengok die dah duduk kat kusi and selak buku, aku pepaham sendiri la dah siap scan upenyer. Oii. Aku ni patient tau. 

Terime jelah. Dah memang ni tarap klinik kerajaan. Sorry lah.

Pastu naik opis da tengahari. Ade report nak compile which is actually bukan keje aku. Tapi orang yang sepatutnye buat tu tunggu aku naik opis jugak. Tinggal nak check dari emel je pon. Emel yang sesape pun boleh ekses tuh. Sesape je. Password pun tak dirahsiekan. Kenape lah nak tunggu aku jugak. Aihhh.

Fuuuuu. Tak sabarnyer nak cuti bersalin. Nak stop buat keje-keje orang lain. Nak stop dengar aduan public yang kadang-kadang ntah pape. Nak buat aduan tapi tak nak melalui kekdah yang betul. Soh tulis surat tak nak, soh emel tak nak. Cemane kite nak ade black and white. Alasan takut orang tau die ngadu. Tapi nak kite amek tindakan. SEGERA plak tuh. Minta tolong tapi gune bahase kasar. Pakse pulak tu soh amek tindakan segera. Gune name UMNO lah. BN lah. MB lah. Aku ni mane la ade kuase nak call jabatan sekian, sekian on the spot soh take note on this and that. Lain la kalo aku pegawai. Nak stop jadi PA tak bergaji orang lain. Luar bidang tugas aku, bukan nak berkire tapi apelah maksud pegawai tapi tak mampu nak menangani setiap persoalan pun. So, buat ape aku take note setiap orang yang call ko kan? Sian kat orang. Siap elak-elak bile orang datang nak jumpe. Apekah. Cemni ke ko carry government services? Pending application orang tapi yang ade kepentingan bleh plak cepat. Ohh, tak sanggup dah nak bukak pekung. Nanges  T T

Doakan lah aku mudah dan cepat bersalin ye. Penat lah nak hadap sume ni. Dengan emosi time mengandung kali ni yang over-sensitive. Terpakse tabahkan hati.

Thanks sebab bace luahan hati :)

Love.Izrin

2 comments:

  1. kadang2 terbeban dengan benda yg bukan keje kita kan... sabar & kuatkan semangat... baby tahu ibu die kuat... hiyahhhh...

    ReplyDelete