Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 24, 2015

Review Product : Hada Labo


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Alaaa. Aku saje jek nak review pencuci muke yang aku pakai. Boleh kan? Muke aku takde la flawless mane pun tapi ritu tetibe ade plak orang tanyer, Eh, kau gune pencuci ape ek. Kulit nampak bersih. Terus ase kembang hidung. 

Ekcelli, aku ni bukan la seorang yang rajin sangat dalam penjagaan wajah ni. Heh. Seriyes, aku tak penah pun disiplin dalam rutin penjagaan wajah. Kalo beli trial set tu, memang aku just gune pencuci muke je. Macam membazir plak kan beli trial set. Naseb baik yang namenyer trial set tu bersaiz mini. Alhamdulillah, so far muke aku ok jek ngan sume produk. Takde la ok, tapi at least takde la tindak balas yang teruk kalo produk tu tak seswai ngan kulit aku nih. 

Sebelum ni aku gune produk cosmoderm, produk bumiputera dan halal lagi. Aku suke sebab pencuci muke die tak berbau dan busa die sangat soft. Tapi tu lah, susah plak nak cari kat pasaran. Each time nak beli mesti kene beli online, sebab susah nak jumpe kat market. Pharmacy yang aku selalu beli tu pun kenkadang takde stok. So, susah sangat dah tu kene cas postage lagi. Berkire kan? ahahaha. Tapi kalo kate aku nak rebounce product sure aku pilih cosmoderm.

Lepas dah rase susah sebab pemalas nak kene beli online jek, aku nekad cari produk yang bersepah kat pasaran. Memule cam ngengade nak try product bodyshop. Pastu tak jadi sebab aku ni tak suke kalo nak beli kat tempat-tempat yang orang dok sibuk recommend itu, ini sume. Aku lebih prefer belek sendiri produk yang aku nak beli tuh tanpe pendapat dari orang lain. So, kalo dissapointed pun takde la disebabkan orang lain. Ye tak? Sebab produk yang nampak sangat banyak kat pasaran, Safi Rania Gold. Cam tertarik plak sbb GOLD kan? Eheh. Lepas due bulan pakai cam tak syiok plak. Kulit kusam. Maaf Safi. Kite tak berjodohan. 

Pastu, tergode ngan saranan adik aku pasal produk dari Korea. Aku penah tengok iklan Hada Labo tapi tak pernah plak berkeinginan mencube. Adik aku beriye cakap best padahal die pun tak penah gune. Nampak keberkesanan iklan tu kan? Pastu, aku pun terpengaruh lah jugak. Lagi satu produk die mudah dapat kat pasaran. Seminggu jugak la aku selidik produk ni, yang mane nak beli sebab nanti gi pharmacy tinggal beli aje. 


Harge produk yang sangat affordable. Dah beberape bulan aku pakai setakat ni aku sangat berpuas hati :). Kulit aku jenis yang berminyak selame pakai produk ni, minyak kat muke controlled giler. Kenkadang cam takde minyak pun iye. Best. Pastu dah lame pakai ni  hari tu timbul la sebijik jerawat ntah mane asal usul. Bagusnyer dalam mase 3 hari jerawat tu kering. Tige hari ye. Aku pasan liang pori aku pun dah kurang besar. Bleh nampak perubahan. Liang pori kat muke aku memang gadabak, lelagi time stress, time malas mandi sehari, time peluh-peluh tuh, time panas. Sekarang tidak lagi. Eceh. So, aku decide nak terus consume mane tahu liang pori terus tertutup?

Thanks for reading!

Love.Izrin

No comments:

Post a Comment