Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 22, 2015

Our 4th Anniversary :)



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Alhamdulillah. 12 Mac lepas genap sudah perkahwinan kami 4 tahun. Baru pat tahun? eheh. Rase dah lame beno kawen, dah tua sangat da badan ni. Orang kate pat tahun tu belum lepas first stage pun lagi kan? Yup. Aku memang stuju. Kami maseh tabah mengharungi, semoga Allah permudahkanlah jalan bagi kami. Amin.

Bile anniversary orang mesti tanye "Suami bagi ape?". Ehhh. Mesti ke bagi ape-ape? To be honest, tahun ni first time husband aku betul-betul ingat tarikh anniversary kitorang, syok kan? ahaha. Seminggu awal husband dah remind anniversary, nak pensan aku. Biar betul? Apesal hah? Apesal hah? Siap offer nak gi short getaway lagi. Huh? Aku nak eksaited ke tak pun konfius. I'm not being sarcastic but why? Selalu dah lepas kul doblas baru hegeh-hegeh nak panjat tangge and bisik kat telinge aku "Happy anniversary sayang..." tu pun dah more than enough. Biase kalo dapat hadiah pun, a week belated. ahaha. 

Aku bukan merungut, ni normal term untuk lelaki so get used to it ladies. Lelaki bukan ade mase nak ingat sume tarikh-tarikh penting nih. Kalo ade husband yang ingat tu, appreciate la k. He's really amazing :)

Biase anniversary aku yang beriye bagai, cari itu, cari ini tapi tahun ni aku takde mood nak buat sume tu. Dengan berbadan due lagi. Dengan penat lagi. Sorry, this year anniversary are really effortless. Kad pun takde. Hampehss! Selalu aku beriye buat hand made card, tapi sebab dah tige tahun buat tengok orang tu sepah-sepah jek. Takde nilai pulak rasenyer nilai kekretipan aku nih. Tahun ni mmg sangat different, I really do nothing for anniversary. Not even wish. Tiada hati. Maaf encik suami.


Tup tup due hari kemudian, he handed over a box. SAMSUNG. I was like, Eh. Ape ni? Rupenyer hadiah anniversary + early birthday untuk tahun ni. Samsung Galaxy Note 4. Dengan ucapan, tiada lagi peruntukan hadiah untuk tahun 2015 ni. Hurmmm. Aku pun cakap "tanak lah. nape bagi henpong mahal plak ni?" aisemen, jual mahal sket lah kan. Rupenyer sebab husband kesian henpon aku dah weng-weng. Bateri due hari cas pun tak bleh full, whatsapp takleh nak update(actually sebab gambar Zaim penuh dalam memory tuh). Setelah puas tolak due, tige, lime kali. Aku mengalah. Terime lah jugak hadiah anniversary tuh. And, he demand to hear me saying thank you! Demand plak. Nah. THANK YOU husband!

Actually, aku bukan mintak hadiah or ape-ape pun dari husband. Tanak ape pun. Aku cume nak die paham aku, selalu ade dengan aku, appreciate aku sekadarnyer, tolak ansur dan sayang aku seadanyer. Not too much right? sebab aku da mule rase "sendiri" sekarang ni. Harap perasaan "sendiri" ni tak padam perasaan yang lain. Insha Allah.

Sebabkan aku langsung tak pikirkan anniversary ni, so aku memang takde pape present pun nak bagi kat husband. Perasaan teruk tu ade sebab selalu aku sorang je beriye. Aku dengan konfiden cakap kat husband, nah, second baby as a gift tahun ni. ahaha. So, we exchange our gift. Hadiah aku ikhlas tanpe syarat. Sekian. ahahaha.

Anyway, thank you for reading!

Love.Izrin

No comments:

Post a Comment