Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, June 18, 2012

5 Tips Berfesyen Untuk Kite2 Yang Chubby !

Salam korang!!
Fuh..lately ni cuace kat Malaysia sangat2 panas..
Lelagi kat KL, dengan desakan jerebu lagik..kesian korang kat KL
Aish, harap2 korang pandai la jage diri okey :)
Jangan lupe pakai topeng camnih ;

Okey, hari ni aku pening kpale, so aku ngan baik hatinyer nak bagi tips berfesyen untuk korang yang bertubuh chubby. erk! ape kaitan? LOL.
Actually, aku sendiri dah rase kurang selesa ngan badan aku.
Badan aku tak penah susut nilai, kalo orang hartanah mebi dorang suke perkataan tu tapi aku TIDAK!
Sedihnyer sebab baju sume pun dah semakin sempit..(T_T)

Lantaran daripade tekanan itulah, aku buat special entry tuk kite2 yang chubby nih =)

*hai**

1. Katekan tidak pade skirt/seluar pendek bawah lutut (skirt/seluar tige suku)

Oh..ini sememangnyer Dont faktor!
Sebab skirt ini akan membuatkan korang nampak lebih berisi dan pendek!
Unless kalo korang jenis yang mantop konfiden level, then, why not? (^^)

2. Stay away from high heels.

Nak pakai heel boleh tapi jangan la yang sampai lime nam inci. melampau tuh.
Yes, ade fakta yang menyebut tentang perkaitan kasut tumit tinggi ngan bentuk punggung wanita but obviously high heels lebih menyeksa tulang belakang korang. So, think!

3. Legging + t-shirt.

Okey, bukan nak kutuk or something. But, this is so not suit you!!
Mungkin bile model2 dreesing up like this nampak cam cute je,kan? But not you bebeh! not us!!
Kalo korang tak pecaye, cube pakai cemni and suruh member korang amek gambar "blakang" korang..
see??

4. Jangan pakai baju terlalu ketat or terlalu longgar.

Mesti korang pening,kan? Aku pun penin. hahaha.
Baju yang terlalu ketat boleh menyerlahkan "spare tyre" kite tuh..hamek kau berlipat2..hahaha.
Kalo longgar sangat plak, bleh bagi efek yang korang terlalu gemuk plak, padahal kite nih takde la gemuk mane pun..so, kekdahnyer pakai la yang sedang2 saje.. :)

5. Baju jalur menegak.

Kalo korang jenis yang suke pakai baju corak belang2, tak salah. Tapi pilih la yang belang2 tuh menegak.
Sebab, ia akan memberi efek badan korang yang selim. betul tau, aku tak tipu. Dulu mase kat sekolah pun ade belajar,kan?? Ingat balik!

Setakat ni, lime jep la tips yang aku bleh share.
Nanti kalo aku terpikir lagi, aku share ngan korang okey!

Love.Izrin

7 comments: