Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 5, 2012

Istanbul Aku Datang (^^)

Kenape nak buat review filem plak nih? hehehe. Eh, tau tak aku ni sangat jarang tengok wayang? I mean sekarang la. Lebih-lebih lagi cite melayu. Sebab aku rase cam tak berbaloi kalo kite beratur beli tiket pepanjang, pastu beli popcorn untuk tengok cite melayu kat wayang. heh. Synical sangat tak? Well, I dun say that I didn't support malay movie but almost everytime I beriye2 heret kawan, adik, suami sume2 lah gi tengok cite melayu kat wayang will end up cite tu sangat membosankan & mengecewakan. Dan nilai RM12 tu cam tak berbaloi. Lebih baik beli pirate CD! *jahat!*

Tapi, it's not that I tak pernah langsung layan cite melayu kat wayang. Correct the fact. I pernah dan banyak kali gak tengok tapi kebanyakkan nyer tak memuaskan hati. But, recently, hubby and I macam terpikat plak ngan promosi-promosi filem Istanbul Aku Datang dan kitorang pun cari la mase serbu ke wayang. Ngeh3. At first, kitorang cam tak letak harapan tinggi la yang cite ni akan sedap cam ayam goreng kepsi..sebab tak nak kecewe lagi. Takut indah khabar dari rupe, as always!

Tapi, filem Istanbul Aku Datang ni sangat different! Seriously. Dari scene pertame sampai akhir ase nak senyum simpul sambil tersipu-sipu je. Cite romantic comedy yang sangat light dan sangat remaja! Totally my type! Bile tengok cite ni rase hati berbunge-bunge je, terus balik muvee jalan kepit-kepit ngan hubby cam orang bercinte. eceh! Watak-watak dalam cite ni sume hidup, kalo kate Aizat tu berlakon kaku, alah, kan ni first time die acting. Of cause la, it's a lil' bit awkward. Acting isn't easy. I don't think his character terlalu kaku. Amazingly, he carry the character very well for newcomer. Congrats to him!

Dalam cite ni for sure la aku suke watak Dian, yang Lisa Surihani bawak tuh. Wei, sangat cumel okeh! I don't know if off the scene Lisa pun cam Dian, tapi kalo ye then I know knape Yusry bleh jatuh cinte ngan Lisa. Bukan Yusry je, aku sendiri pun jatuh cinte ngan Lisa tau. (^^)


*dah2, takyah buat muke comel lagi dah!*



Aku nak tambah lagi, background scene dalam filem nih pun sangat menarik. Aku rase Bernard Chauly berjaye memukau aku ngan background dan OST-OST yang sangat menarik. Wow! Sume pasal filem ni aku suke. Sangat kreatif. I think, Bernard should produce more film la. He made a really nice teenage film yang definitely bleh attract orang, especially orang cam aku ke panggung. I love his idea since Gol & Gincu tau! Oh, somehow, aku rase dress up Lisa dalam cite ni sangat comel, walaupun ntah pape. hikhikhik.




Oh, ye. Beto Khusyairi, betul ke spelling? *hentam!* Die tak la ensem sangat kan tapi bile in character, he is the man! Beto berjaye mengembangkan watak die dari seorang yang kasar, kurang ajar turn out to be very sweet and romantic. This is how when a man fall in love with a girl, he can change. Dan, Beto, you did it! Ohsem! Ohsem! *dabel ohsem sebab eksaited!* Tomok? Kenape aku tak cite pasal Tomok? Lakonan Tomok tak la mantap tapi okeh la, tak nampak pun cam kaku. Kalo selalu berlakon, sure lakonan Tomok ngan better dan better! Pape pun, lagu OST aku datang, nyanyian Tomok tu sedap  :)

Tu la, aku nak soh korang pegi wayang tapi ase cite ni dah tak available kat wayang dah, kan? Ke maseh ade ditayangkan? Tak pun, ape kate korang beli CD? hahaha. Tak rugi weh, serius nih! Serius tau *kerut kening*. Aku ase aku pun nak beli CD cite ni, nanti-nanti bleh tengok lagi :D

Nah! Mari support industri filem Malaysia!

Love.Izrin

No comments:

Post a Comment