Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, May 11, 2014

Naseb Baik :)


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Alhamdulillah, aku selalu jek bernaseb baik dalam hidup. Erm, kadang aku malu dengan Dia, sebab Dia tak penah lupekan aku even aku selalu terlupekan die. Yelah, kadang mengadap hal hal dunia ni buat aku leka dan lalai. Aihhhh. 

Contoh yang paling hampir study aku lah. E-PJJ is a flexible learning course which is made for those yang dah bekerja tapi nak gak sambung belajar. Dulu aku apply E-Pjj ni sebab aku bosan life aku kosong dan sunyi lepas putus cinte. heh. Rare tak reason nak sambung blaja? Tapi pas kawen, I found that it is not easy to juggle all things in two hands. Bile dah ade si kecik ni lagi la kecoh hidup aku dibuatnyer. Woah!

Cite current semester yang sangat lah chaotic pade aku. Mane taknyer, semester dah start waktu aku tengah pantang, so first class tu aku dah terpakse la ponteng. Aku ni takde lah berpantang sangat tapi nak ke Melaka dalam keadaan confinement yang macam hell ni memang tidak lah kan. hahaha. Dah tu, bile attend second class buleh plak aku demam kure kure sebab air cond dalam building UiTM tu tahap London London gitu. Tambah lagi bengkak susu. Saket wooo! Memang seksa, so satu kelas dah ponteng. Dah la second period tu aku ade dua kelas bertindih. Kunun nyer mak nak abeskan balaja semester ni la. Belagak! Last last, nanges kat husband nak drop satu kos. Which is so not funny sebab tak dapat duit yuran balik pun. Time kasih UiTM :)

Kirenyer, this current semester aku cume amek dua course jelah. Sedih. Kelas ketige pun aku ponteng gak. Bile ade si kecik, banyak unexpected incident yang kite kene hadapi. This is what I've been thru. Sebab terlalu banyak tekanan pada aku since Muhammad Zaim were born, aku nekad ape pun jadik, susah ke senang ke Muhammad Zaim will be always with me. Aku takkan sesekali tinggalkan die. Tak kesah la jauh ke dekat ke, aku tetap akan bawak die. Ade gak orang yang pertikai aku bawak anak yang baru lepas hari berjalan jauh. I don't care. You would do the same things if you were in my shoes.

Then, seriously aku tak involve langsung dalam i-class. Portal tempat korang borak bincang bincang pasal subjek korang. Hampeh. Sebab ape aku tak involve? Sebab in time aku nak involve aku tengok dah berderet dah new folder dan soklan soklan yang aku tak mampu nak paham so I give up! Give up sesangat. Semester ni memang aku paling holiday la senang cakap. Mase attend kelas pun aku hangkot adik beradik aku gathering kat Melaka. hahaha. Exam pun aku kuar awal sebab tak mampu nak tenung paper tu lelame. Rase bleh kuar api kot kalo aku tenung paper tu lagi lime minit. Sadis.

Saat pertame aku abeskan last exam paper aku terus cakap sorry kat hubby sebab aku kompem sesangat yang aku akan repeat either one or both paper! Naseb husband aku rileks je, die just jawab if blaja lagi maksudnyer ade rezeki nak jenjalan kat Melaka lagi. Sedapkan hati aku ler tuh. wuwuwuwu. Tapi lepas exam memang henjoy tak ingat padahal rase tersekse macam hape sepanjang semester. keh keh keh. 

Semalam result exam are out! Aku punyer la takot nak tengok result sebab takot ngan huruf F. Mak aihh. Tapi sebab tak sabar punyer pasal, bukak ler jugak. Alhamdulillah, lulus cume tak cemerlang jelah. Pempaham la, dah la tak involve kat portal, then test sume pun aku tak amek. Main redah je amek final paper. Kalo korang nak tau aku siap dapat panggilan cinte dari lecturer aku lepas final exam. Soklan bise dari die " Kenape you berani amek final paper I hah? Test tak buat, I-Class tak involve! You ingat I nak mark paper you ker? ". Aku pekak kan jelah tinge. That's why aku gerenti sangat yang aku mesti kantoi. huhuhu. Sedih tak kene marah sebab amek final paper? Mungkin lecturer tu luluskan aku sebab malas nak tengok muke aku semester depan. Aku pun malas nak tengok muke die yang tak abes abes jual arnab dalam kelas. Bluekk! Anyway, thank you Miss dot dot!

Bayangkan kalo la aku usehe lebih sure aku dapat lebih lebih lagi kan? huhuhu. Alhamdulillah, aku bernaseb baik sebab Allah tak pernah lupe kat aku. Semalam terus rase insaf yang amat sangat. Tak belajar pun bleh lulus pekse. Sobs. Sobs Tapi ade gak aku dengar khabar angin, dorang kate lecturer ni selalu lebih kurang jek ngan budak e-pjj. Jangan la pecaye. Kawan aku ramai je yang kantoi paper even dalam first sem. Takde diskriminase pun kat UiTM tu okey. So, dengan banggenyer semester depan aku taveling ke Melaka lagi. Dapat lah Muhammad Zaim jenjalan sambil ibu attend kelas yang satu tuh. Belagak! kah kah kah. 

Ape pon, syukur lah dengan segala nikmat yang Allah dah kurniakan. Apetah lagi dipermudahkan segala urusan dalam hidup. Alhamdulillah. 

Thank you for reading!

Love.Izrin

2 comments:

  1. Assalamualaikum sis, nak tanya kalau pjj uitm ni kalau jadual bertindih tak ada masalah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Actually takde masalah cume kene cepat catch up and usehe lebih sket la sebab both class hanya dapat 1jam je waktu lecturing. Taukan waktu lecturing utk e-pjj cume 5times per sem. Sangat limited. So, cabaran besar kat situ.

      Delete