Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 14, 2011

+ Perigi mencari-cari si Timba +

bunyik simpulan bahase yang agak karat.

tapi hari ni aku nak ulas gak sal topik diatas.

actually dah lame aku nak terbitkan entry ni tapi memikirkan ia mungkin agak kasar but somehow perkara dalam hati memang takleh dibendung :)


ape yang korang tau pasal perigi carik timbe nih?

okay, sume tau ia adelah kiasan bile seseorang pompuan terhegeh2 kejar sorang lelaki,kan?

korang memang awsome! <--tepuk tangan!


pade pandangan mate kasar korang adekah adegan kejar mengejar ni indah?

maksud aku bile melihat lakonan super duper hebat si timbe ni dok usha2 perigi,

alahai~ sungguh geli !

sebenarnyer aku tak perlu amek port pun dalam kisah dorang ni tapi hati aku saket dan mate aku bebulu la bile tengok scene2 yang hampeh depan mate.

bab lakonan jangan dikate, memang mantap habes!


al-kisah, sebijik timbe yang dah lame kesunyian ni berkawan la ngan aku & geng yang super cute nih.

ingatkan si timbe ni punyer hati suci murni nak berkawan ngan kitorang, tapi rupenyer kitorang ni hanye la berfungsi sebagai jambatan nak usha si perigi bute. ceh! kalo tau tak nak kawan.

patut la asik2 cter sal perigi, walau tak segah mane tapi ko hegeh gak!


unfortunately, kitorang dah berselisih faham ngan si perigi dan kesannyer kitorang ngan perigi ni tak se'ngam' dulu.

then, baru la nampak tembelang si timbe.

makin lame, si timbe ni pun makin renggang ngan kitorang.

kitorang pikir, "mungkin perigi cakap tak baik pasal kite kut,"

takpe la kan.


rupenyer, si timbe ni hanye kamceng ngan mangkuk2 yang rapat ngan perigi.

sebab? aish!

sebab die nak ngurat si perigi ler--

tak pasal2 kitorang pun jadik mangkuk dulu sbb kawan ngan die. naseb skrg tak.

tak gune tul, kenape tak ikhlas dalam bersahabat?!

saket hati sebab di'gune'kan sebegitu. sentap!


kekdahnye, perigi tak suke timbe tapi timbe tak tau.

kitorang maleh nak gitau kang nangis, aku gak yang pening.

dah tu, sampai ke hari ni la timbe dok angau ngan perigi yang tak bape kacak tuh.

ape la.

malu la ngan perangai timbe, sebagai pompuan aku malu la.

pesal nak hegeh2 ngan perigi tuh, padahal orang tu biase jek layan die.


adios!

No comments:

Post a Comment