Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, September 5, 2011

+ Raye & Dugaan . . .+

Salam Sume! Selamat Hari Raye! Maaf Zahir Batin!
Mesti korang sume maseh dalam mud raye,kan?
Aku ni memule jerk semangat gaban nak beraye, dah tu makin hari makin lemau mud ni tenggelam,huhu.

Ape2 pun, aku hepi sebab first time dapat duit raye daripade seorang lelaki bername suami  ;)
Thanks abang. . .Love u!! hehe. Thaun depan bagi lebih lagi yerk! :p

Camne ngan raye korang? Havoc tak?
Raye aku sederhane jerk walaupun persiapan ye2 tak sudah, hahaha.

Pagi raye aku keje, ni dah jadi routine sejak aku keje ngan SUK Johor ni. Raye pertame aku kene jadik tuan umah kat umah bos, hehe. But, tahun ni aku lambat sket la sebab tahun ni dah ade suami. Perlu gi keje ngan izin suami tuk mengelakkan sebarang dose2,huhu. Alhamdulillah, aku berkahwin ngan seorang lelaki yang sangat memahami. Walaupun ade la sket kesh tak pueh hati sebab bini kene keje tapi hubby izinkan jugak. It is one of my responsible towards my employer. Ampun abang. .

Balik dari keje, aku terus gi jemput keluarge aku yang terdiri daripede mama yang hot!, kakak ku si kilaliyana, ayang the troublemaker & sarah si gile anime. Sume dah siap berbaju raye. Aku amek dorang tuk dibawa kerumah mentua ku. So, both family dapat la beraye bersame2, alhamdulillah  :). Love my sweet big happy family sekarang, really love it!

Setelah mereka beraye bersame, make tibe mase nak beraye ngan sebelah mama plak. So, kami gerak ke kluang, Johor. Hujan bukan men mencurah2, ibarat orang jirus air dari beldi tuh. Mak aiiihh! memang dasyat ujan ari tu. Dah ler nak gi kebun paklong kene meredah segala belukar bagai. Dok kebun pun takde buat ape2 sebab ujan kan. Tak dapat la panjat pokok2 buah. Pas balik dari Kluang, singgah umah pak long kat Bandar Tenggara, Kulai. Makan la kat umah mak long ngan gelojohnyer sebab pas ujan pasti kebuluran  :).

Malam tu, penuh sejarah sebab kitorang reramai tido kat ruang tamu ngan mama skali. Memasing kepenatan sebenanrnyer, sebelum tido tu layan cter Mantera, memang terbaek!. Aku pun tak pasan bile aku terlelap, sedar2 jerk dah pagi. Naseb ayam tolong kejut  ;)


Dugaan
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Baru semalam aku dan encek hubby mendapat perkhabaran yang tak bape best ;(, dugaan lagi dalam perkahwinan kami. Mungkin ini balasan atas kenakalan or kekhilafan kami di mase dulu. Ternyate sesalan dah tiada makne. Hurm,,actually takde la teruk mane pun perkhabaran tu cume aku risau ia akan memudaratkan dalam jangka mase panjang nnt. Dan aku sangat takut ia akan memberi kesan dalam rumah tangge kami.

"Aku redha andai aku tidak ditakdirkan tuk memiliki anugerah amanah zuriat dariMu, Ya Allah, aku terime takdirku tetapi jangan kau pisahkan aku dan suamiku kerana aku sangat takut dengan berase kecewa akibat kehilangan cinta hatiku. Jangan kau ambil suamiku dariku selagi belum aku puas berase kaseh dan sayangnye. Lindungilah kami dari hasutan jin dan syaitan. Lindungilah kami dari api nerakaMu, Jauhkanlah kami dari azabMu. Ya Allah, sesungguhnyer aku sangat mencintai suamiku, keluargaku dan hanya cinta dariMu dan mereka yang aku perlu dalam pengembaraan hidupku. Semoga kau mengizinkan suamiku serta rahmatMu tuk terus bersama diriku. Panjangkan la jodoh kami, Ya Allah. PadaMu sahaja aku meminta. . ."

Really mean it. Redha & Tawakal.

regards!

2 comments:

  1. uiks,...pe cer nie?...len mcm jer ayat ko...hope everytings ok...lame xdpt borak lame ngn ko..rindu sgt saat2 2.....:(

    ReplyDelete