Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, April 16, 2012

Dicelah-Celah Kota JB

Salam korang!
Happy Pinky Monday!
Knape nak blues,kan? walaupon tak seronok keje hari isnin, tapi tetap kne bangun pagi dan rushing to office, right? hehehe.
Dan setiap hari isnin, punch card pasti merah! huhu.
Incek somi yang antar, takleh nak F1 pepagi.

Semalam gi cuci mate kat PC Fair, venue : Persada Johor.
Pegi dengan harapan boley rembat sekor external hard disk dan tutti frutti free.
Malangnyer, tokei tutti frutti takde plak, punah la harapan nak tutti frutti free!
Dah la tu, orang kemain sesak. Memasing rakus nak beli gajet terbaru dan termurah.
Tu belum lagi yang dok berbincang serumpun kat tengah2 laluan, gile!
Kalo nak bincang pon, gi la sudut len, mangkuk!

Yelah, strategi kami adelah pegi dah lewat malam dengan harapan ade lelongan dan external hard disk boleh di'grab' dengan harge dibawah paras lutut.
Punah jugak, kalo turun pun, harge tetap tak memuaskan nafsu, hahaha.
Sbb tak nak balik ngan tangan kosong sambil berlenggang kangkung, incek somi decide untuk merembat set speaker Logitech siap dengan base. Cayalah!
Tambah lagi aset ngan gajet baru *nnt bleh wariskan kat anak2* :)
Balik umah terus inek somi men game counter strike ngan penoh kepuasan hati! Cheers!

Sebelum balik sempat gak singgah pasar karat, sbb kebetulan ade parking kosong, heh!
Terus la mencuci mate. Bleh tahan gak barang2 kat pasar karat nih.
Lame tak cium bau seget! (@_@)

ayang : eh, mee siput kat sini speacial tau! nak try tak? satu singget jep.
aku : ape yang sedap?
ayang : ko try ah dulu,,nanti baru ko tau. Memang speacial!
aku : okeh!

Lepas dah beli..

aku : ape yang speacial?
ayang : sebab makcik ni letak sambal. Sedap.
aku : erk? ni first time ke ko makan mee siput ngan sambal??
ayang : yelah, selalu kan makan gtu jep.
aku : err, mee siput memang makan ngan sambal. LOL!!

Kisahnyer, adik aku sorang ni first time makan mee siput ngan sambal, sebelum ni makan gtu jep. Haru!
Pas dah dapat mee siput, baru lah pegi grab air blended yang ade 30 PERISA!! - ntah betul ke tak sbb aku tak sempat kire bape byk perisa, tapi macam tak sampai 30 jep.
harge pon RM DUE HENGGET JE. tapi kalo tambah topping additional RM0.50.
Boleh tahan la air blended tuh, cume perisa die tu cam kedekut sgt. But, kurang manis tuh sgt okeh.
Dah dapat mee siput ngan air blended, kami pon nak balik.
*cam gi pasar karat tuk makanan je kan??*

owh, ye. Mase nak balik tu lalu la kat tempat public karoke.
Bukan men lagi akak tu nyanyi. Saket tinge aku lalu sebelah speaker dek lontaran vokal die. haha!
tapi yang sadisnyer adelah due orang makcik a.k.a nenek yang sbuk dok layan joget.
aku tak sure dorang tu maseh waras or dah nyanyuk.
tapi dalam hati aku terdetik rase kesian. huhu.
"manelah anak dorang ni ek..."
kalo aku tak sampai hati biarkan mak aku dijadikan bahan hiburan dan sindiran sinis orang cemtuh.
Insaf..insaf..

Tu belum lagi tengok scene 'lelaki sejati' dok tawar menawar harge ngan 'lelaki jadian', hahaha.
Kawasan tu kawasan india, so, miss2 sume haruslah indian.
Walaupun badan sasa, bile dah transform tu ase cam cun plak. haha.
Serius neh, ngan ketinggian yang lampai, badan udah di cucuk hormon, dress up saree. Cun!
aktiviti dorang kat celah2 bangunan, bajet orang tak nampak. hadoii!
Tapi tu lah realiti kota metroplitan,kan? :)

kekadang kalo survey JB memalam ni syok jugak,kan?
Di waktu2 aku takut nak kuar malam, ade gak mereka2 yang sangat aktif memalam.
Contohnyer cam, "temporary' litar sepang kat Jalan Skudai.
Wah, kemain sume dengan bakat kurniaan Tuhan! Superman bagai! Sume nak jadik hero.
Yang berkemampuan dengan ketenyer yang kadang2 dah tak macam kete. Cam jet, laju bebenor.
Aku suke jep kalo jadi penonton! kalo ade eksiden lagi horor,kan?? *jahat*

Haha. Tulah JB, yang tak pernah tido dan tak pernah sunyi.
Lain betul JB, nampak sangat aku dah lame tak turun bandar.
Kalo ade dok bandar pon, berkurung jep kat Hotel Grand Paragon.
Siang malam kelas vokal, tak sempat nak jenguk bandar.

Pasni, harus nak teroka bandar Jb lagi,kan??

regards!

No comments:

Post a Comment