Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 24, 2012

Kenape Orang Pompuan MEMBEBEL ?


Assalamualaikum..
Topik yang mesti menarik perhatian penuh kaum lelaki, kan?
Lelagi korang yang dah kawen,kan?
Sebab selalunyer, pompuan kalo dah berstatus 'isteri' sure akan otometik jadik kuat membebel.
Tambah2 lagi kalo dah ade anak..lagi ler kuat bebelan die..
Pompuan kalo time couple lagik dah kuat membebel, sure la korang dah reject awal2,kan?
Kalo survey chart aku bleh trace reader lelaki ke pompuan tuk setiap entry kan besh! hahaha.

Mesti orang lelaki selalu pikir;
"kenape la pompuan ni kuat membebel?? Tak penat ke?" hahaha.
Actually, kite orang pompuan pun tak sure knape la kite ni di cop "kaki membebel", betul tak?
Tapi cube orang lelaki amek butir kate pompuan yang tengah membebel tuh, ade point tak?
Or just cakap2 kosong?
Aku rase pompuan takkan membebel tanpa sebab! *yakin* (^^)/

Sebab semalam aku baru jep membebelkan encek somi :)
Bile aku pikir2 balik, aku rase aku membebel sebab aku penat.
yelah, aku balik terus je ke dapur memasak, tak sempat nak rehat2.
Yang encek somi ni plak, sampai jep umah terus mengadap laptop men game.
Uish, tak 'konsider' langsung kat aku yang kelam kabut masak nih.

Bile aku cakap pasal 'konsider', encek somi kate die konsider la sbb tu tolong aku basuh baju.
Okeh, ni kekdahnyer cam berkire plak,kan?
Tapi kat umah tu, bukan kene basuh baju hari2 pon.
Kirenyer sume keje kat umah tu tanggungjawab isteri ke??
Abeh, dalam rumah tangge lelaki hanya 'suami' semate2 ke?

Aduiihh lelaki..pelis dong.
Kalo korang penat keje, orang pompuan pun penat gak.
Kan best kalo somi bleh tolong isteri memasak kat dapur, bukan ke lebih romantik! Aauuuwww!

Antare sebab lain yang memungkinkan bebelan dari sang wanita adalah;

1. Inginkan Perhatian.

Cube korang, yang lelaki ni, due tige hari ni balik rumah and buat tak endah jep ngan isteri korang. Pastu sok luse aku nak korang komen kat comment box aku ape reaksi dari isteri korang. Sure dorang membebel. hahaha. Ini sebabnyer wanita memang sangat sukekan perhatian dari lelaki. Bile korang cube ignore dorang, sure dorang akan bertanye2 dan seterusnyer..membebel!

2. Tanda Peringatan.

Okeh, this one make sense! Cam aku cakap tadi, pompuan membebel sure bersebab. Antarenyer adalah untuk memperbetulkan mane yang salah. Kalo tak buat camni sure lelaki amek mudah je sesuatu perkara tu,kan?? Bukan sume bende boleh setel dengan 'berlalunyer mase' okey!

3. Geram & Marah.

As you guys know, orang pompuan ni unpredictable.hahaha. Lebih2 lagi dari segi emosi. So, bile emosi tak stabil, mule la nak ber taek kwan do jep. Oleh kerana kenkadang tak mampu nak bersilat bagai, tu yang amek pendekatan mudah dengan MEMBEBEL. Walhal yang digeramkan tu bende lain, tapi bleh je bende2 len sume terbabit bile emosi menguasai diri.

4. Menghilangkan Stress.

Terdapat satu kajian dan fakta yang menunjukkan bahawasanya wanita memerlukan 20 000-24 000 patah perkataan sehari untuk menghilangkan stress dan meredakan kemurungan berbanding lelaki yang hanya memperuntukkan 7 000-9 000 patah perkataan sehari untuk tujuan yang sama. Kesian.
Tapi fakta ni tak semestinya tuk acare membebel saje, bleh gak menyanyi, bercakap sambil menangis dan lain2. Huish, betul la. *teruja!*

5. Kerana Sayang.

Hahaha. Ni ada logiknya! sbb aku pun selalu gune sebab ni kat encek somi;
"sayang membebel ni sebab sayang and concern kat abang, kalo sayang tak sayangkan abang, sayang takkan membebel punyer la!"
eceh! mase cakap reason ni haruslah meyakinkan. Tapi betul la, kalo kite tak heran ngan seseorang tuh, ade ke kite sebok2 nak gi bebel kat orang tu? Takde kan? Sebab kite sayangkan seseorang la yang mendorong kite tuk membebel. Peace!

6. Kerana Naluri Keibuan.

sobs..sobs..asal cakap pasal keibuan je mesti nak sentap.
Setiap ibu, emak, mak, mama, amma sure akan kuat membebel sbb nak mengasuh anak2 supaye jadik orang..kan? kalo tak dipiat tinge, tak dicubit secukup rase..ase aku pun tak jadik orang skrg ni..
Tapi memang naluri keibuan mengalir deras dalam diriku ini, cewah! Ingat lagi ade orang ni penah cakap ngan aku yang die suke tengok muke aku sbb walaupun aku ni cam budak2 tapi sekilas wajah aku tampak ciri keibuan..fuh. Alhamdulillah. Patut la aku kuat gak membebel :)

7. Kerana Tuhan Kurniakan Mulut.

Hahaha. Reason paling sempoi. Betul gak kan? Aku punyer mulut, aku punyer suke lah!



Okeh la mak cik!

Regards!

No comments:

Post a Comment