Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 19, 2012

Tawa Anak Kecil..

Salam korang!
Kejap je minggu ni dah sampai hari Khamis,kan?
Cepatnyer mase berlalu sekarang..
How was your week so far?
Aku biase2 je, keje, makan, tdo dan lain2. hehehe.

Lepas lime belas hari dari hari aku keguguran ritu, nampaknyer aku maseh belum 'move on'!
urgh, susahnyer nak melepaskan sesuatu yang kite nak sangat,kan?
aku ingat aku kuat, tapi tidak jugak
namun kene jugak kuatkan hati :)

Semalam balik dari opis, aku terus solat Asar.
Cam biase la, solat kat bilik.
Dan macam biase gak kicauan burung memang merdu dengar dari corong yang ade dalam bilik air.
Lebih2 lagi rumah sunyi petang2 camni, budak2 belum kuar bermain kat depan tuh.
Memang terase sangat tenang.
Indahnyer rase balik rumah selepas seharian kat opis yang sejuk macam peti ais!

Mase tahhiyat akhir solat semalam, kedengaran sayup2 bunyi suare tawa kanak2 kecil.
Bunyinya berselang dengan kicauan burung.
Sayup aje bunyinya namun telinga aku pantas jugak menangkap bunyi tuh.
Bunyi tu seolah2 due orang budak sedang mengusik sesame sendirik.
Jarang budak2 main kat belakang rumah aku tuh, biasenyer dorang main kat depan.
Terus aku sentap.
Bukan takut, tapi rase rindu.

Terus dalam hati aku terdetik "anak2 ibu..."
Terus aku menangis..menangis semahunya.
Aku rindu dengan 'anak2' aku.
Aku tau bunyi cam bongok jep, rindu pade orang yang kite tak pernah jumpe.
Tapi ntah knape, hati ni rase rindu sangat2 kat 'dorang'.
Semoga 'mereka' berada dalam lindungan Allah dan semoga satu hari nanti kami akan dipertemukan jugak.

Ya Allah,
kau kuatkanlah hati aku ini dalam menerima dugaanMu.
Sesungguhnya aku redha dengan qada' dan qadar yang kau telah tetapkan untuk aku.
Hanya padaMu, Ya Allah aku meminta dan memohon.
Amin, Ya Rabbal Al Amin.

Semoga kite 'sekeluarga' akan ditemukan disana nanti, amin.


regards.

3 comments:

  1. Be strong Rin....one day suara riang ank2 akan memenuhi ruang kehidupan Rin n yr Hubby....only Allah knows....

    ReplyDelete
  2. yup! be strong tau!! insya'Allah impian kau akan t'capai juge satu ari nnti....byk kn b'sabar n b'doa...

    ReplyDelete