Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 31, 2011

+ Anjakan Paradigma +

Salam dan happy monday.
Korang sume sehat tak? Al-maklumlah, cuace sekarang yang tak menentu ni kekadang boleh menjemput penyakit tuk hinggap pade kite, so korang jage diri yep!
Eh! cam dah ending plak, padahal ni baru intro, kihkihkih.

Anyway, sebelum aku terus mengarut aku nak ucapkan takziah pade rakyat Thailand, jiran kite yang mane negara mereka sedang dilanda banjir yang agak teruk. Sian kat dorang.
Hari2 aku tengok brite, banjir cam tak surut jerk.

Ni dugaan dan peringatan Tuhan pade hamba-hambaNya.
Mungkin adelah tu yang silap dan warge Thailand, Insyaallah ade hikmah disebalik ujian Allah ni.
Harap korang bersabar yerk! Kap kun Kap~
Selaen tuh, aku pun nak tepuk2 dahi sebab pasni Johor pun aku sedia ngan pembukaan bilik gerakan banjir, huhuhu sebab dah announce mungkin beberape negeri Mesia turut akan dilanda banjir seperti Kelantan, Perlis, Johor dan len2. Bile bilek gerakan bukak maknenyer pasti ade yang kene bertugas.
Harap2 name aku tbe2 dorang terlupe la, pppplllliiiinnnngggg!

Nape seminggu tak hapdet blog ko? err, sebab aku takde idea la nak tulis ape.
Alasan klise padahal pemalas nak taip. eheh!
"Lagi pun sekarang ni aku tengah buat sikit anjakan paradigma dalam diri la," sambil cakap idung kembang kempis berusehe menyerlahkan keyakinan. Bajet ensem. (^^)

Wah, cakap pasal anjakan paradigma. Terase cam berwawasan sungguh diri ini.
Bukan ape, lately ni aku cam happy la ngan diri sendiri, maybe sometimes something hurt me but aku maseh bleh lagi tersenyum, Alhamdulillah.
Ekcelli, encek hubby dah approve permohonan isteri gediks manje ni nak dok sendiri, yeeepppii!!
Walaupun kami tak mampu nak beli umah tapi sebagai kaki dan tangan kerajaan, kami diberi kemudahan kuarters yang berdekatan ngan Nusajaya ni. Thank You Najib!

Sesungguhnya, Allah Maha Mengerti. Diberikan sedikit dugaan agar kami memikirkan jalan yang terbaik untuk penyelesaian masalah kehidupan kami, Alhamdulillah kitorang ase ni adelah decision yang terbaik untuk kami dan kedua-dua belah keluarga ;). Thank You Allah.
Aku harap pasni kami akan lebih kuat sebab pasni pasti corak kehidupan sedikit sebanyak berubah.
Hidup sendiri, dilambung badai sendiri, karam, terbalik, tertonggeng sume sendiri.
Selain tu, aku pun berharap yang semua pihak menyokong keputusan kami ngan senang hati :)

As a conclusion, kami sekarang tengah eksaited cam nak rak, weekend ari tu gi sevei2 barang umah, haha.
Padahal permohanan jabatan belum tentu lulus ke tak. kihkihkih.
Al-maklumlah, orang len, kawen dua tige bulan dah sibuk dok sendirik, kitorang ni baru jerk nak rase the advanture in making our dream home.
Tu yang ari2 dok surf home decor pastu balik umah berangan, sebelum tido berangan lagi, hahaha.
Ape2 pun, ni sume perancangan kami jerk, Tuhan yang tentukan. Andai ini yang terbaik, Insyaallah takde halangan. Kalo ade halangan nanti, make kami kene faham la.



Anjakan paradigma untuk diri sendiri memang aku sedang usehekan nih.
Nak jadi hambaNya yang lebih taat. InsyaAllah.
Alhamdulillah, semakin bertambah usia ni semakin matang pemikiran kite,kan?
Dulu aku kemain cakap, aku belajar dari pengalaman kehidupan, but am i really learn my mistake?
Not really. Aku manusia. Tunduk sambil bergenang air mate. Insaf.
But now, i really learn my mistake.
Nak mintak undur balik mase pun belum tentu aku mampu betulkan sume yang salah.
Ape yang aku mampu buat sekarang aku akan cube menjadi manusia yang sebaiknya.

 

 regards. 

No comments:

Post a Comment