Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 3, 2011

+ Flash Back to Zaman hingusan! +

Salam! Ayuh! Usah sedih2 lagik!
It's monday, dah ler blues2, kalo sedeh2 lebih bosan hari isnin aku! ekekeke.
Tbe2 nak balik ke zaman kanak2 riang dulu, men teng-teng, men lari2.
Bebas-sebebas-bebasnyer!

Ape yang korang akan rindu bile life get sucks and we have no idea how to over come the debt?
Most of us would flash back how pleasent to be a kids!
Sape yang tak rindu zaman sekolah? Korang mesti kene buli, tu yang tak suke ngan kenangan kat sekolah!
Tapi seriously, almost every adult would missed their school day. Missed to be a lil kid again.
Best kan jadik budak2, tak perlu nak pikir banyak2, no worries, no problem! Best!

Aku pun rindu zaman dulu2.
Walaupun zaman kanak2 aku takde la best sangat tapi time kecik aku tak banyak tanggungjawab. eheh!
Sekarang ni, banyak betul komitmen aku, aku sebagai anak, isteri, menantu, student, pekerja. huish!
Dah2, takyah cakap banyak.
Tinggalkan dunia kite sekarang, jum imbau kenangan silam?

Korang ingat tak pertame kali korang blajar gosok gigi kat sekolah?? hahaha. Mase tu darjah satu,kan?
cikgu : "oke, esok awak sume mesti bawak cawan datang sekolah yeeee,,,"
murid : "nak buat ape cikgu?"
cikgu : "kite nak belajar gosok gigi. Ingat yer. . ."
murid : "abeh! berus gigi tak payah bawak ke cikgu?"
cikgu : "berus gigi nanti esok cikgu bagi."
murid : "ubat gigi, cikgu?"
cikgu : "ubat gigi pun cikgu akan bagi esok, kamu bawak cawan jerk"
murid : "cikgu, nak bawak cawan yang camne?"

Adus! kalo tulis dialog sampai esok pun tak abes. Tapi budak2 memang banyak tanyer,kan? eheh!
So, esok ngan banggenyer gi sekolah bawak cawan. Memasing punyer la jakun ngan cawan kenkawan padahal same jerk sume cawan plastik, hahahaha! Budak2 memang suke barang orang len!

Beratur pepanjang kat longkang dan gosok gigi!
cam adek2 nih, hahahaha! Ingat tak?
Pastu adelah sorang dokter gigi tolong ajar, gosok depan 10 kali, gosok belakang 10kali, gosok mesti atas ke bawah, blablabla. . .best2! (^^)

Memasing time dengar ceramah sal penjagaan gigi beriye, kuar jerk dari pagar sekolah terus sebat eskrim la, cekedis la, jajan la, gule2 jangan cakap la!
Ape jajan kesukaan ramai dulu?

Ingat tak ni? Asam bentuk duit?
Aku kalo makan sekali ngap jerk!


Tora datang lagik!!
Due jajan yang memang femes time aku sekolah dulu, asal gi kedai sure carik!
Kenape? Sebab menan kat dalam la ape lagik, cokelat aku sumbat jerk kat mulut ayang yang time tu tak tau pape lagi. Naseb kau la ayang sebab jadik adek aku, ekekeke!


Makanan sweet kegenaran aku tak lain dan tak bukan, gule kapas!!
Memang manis semanis muke den tapi lebih manis air kencing den ni ha,,hahahaha. Not good for health okay!

Selain tu, es krim malaysia. Dulu sebatang seposen jerk.
Makcik yang berniage haram depan sekolah memang untung la sebab budak2 macam aku sekali beli mesti due! hahaha. Thanks makcik!



Haa, jumpe lagik tak sekarang kopok ni? Sedap wooo! heaven!

Enaf of food!
Jum cter pasal menan fofuler dulu2. ekekeke!

Lompat getah!
Owh, aku penah jatuh2 men bende alah ni tau tak, ouch! Malu betul!
Yang paling tak leh blah, aku ngan kak long siap prektis dalam umah, kitorang kan kretip,
getah tu ujung2 kitorang ikat kat kusi ngan pintu umah. Selagi boleh! hahaha.
jangan tak ngaku ea kak long!!



Next, batu seremban! Sape tak ingat memang nak kene cubit laju2.
Ni la permainan yang korang bawak gi sekolah bile dah abes pekse,kan??
Punyer la beriye2, siap jahit sendiri tu batu seremban, hahahak!


Time dulu, aku giler gak men congkak. Ni kire permainan in door aku adek beradek (bile kene grounded)
Tau tak, instead of using marble, kitorang gule pelbagai bahan mentah terpakai seperti biji buah mate kucing, biji getah, kulit siput. hahaha. kreatip sungguh!


Ni plak permainan adek aku yang laki, ayang.
Dulu kat blok sebelum tengah2 tu disimen, petang2 sure ayang turun berjudi guli, sebab tu la ujung2 nak men congkak tak cukup guli, ayang kalah teruk!! hahahaha.


Korang ingat tak time kite dulu tengah moden bile kuar permainan roller skate ngan roller blade?
Aku petang2 memang akan menunjukkan kehebatan aku men bende alah ni la, ayu gtew!!
Bising tak hengat la kalo bebudak men roller blade, al maklum la rumah flet. kihkihkih!


Yang paling best, kite lawan antare blok permainan rounders! Siap bergaduh wooo!
instead of using the right ball, we are using a tennis ball. Bleh bayangkan tak bape jauh bola tu pegi dengan sekali hayunan, penat!
general issue : habes pecah tingkap umah ngan cermin kete orang. hahaha!


okeh, ni rahsie!
Yang paling best menan aku adek berade adelah built-in squash! hahaha.
Venue : dalam bilik mama!
Tools : raket and bouncing ball / bola tennis.
Padahal bilik mama tu kecik jerk, tapi bleh jadi gelanggang squash tau, hebat tak hebat kitorang ni.
Penah gak la terseliuh jari akibat perebutan bola, eheh! Noob!


korang plak? Ape kenangan korang dulu2?
ceciter!


regards!

 

No comments:

Post a Comment