Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 7, 2011

+ centrepiece ideas +

Salam dan selamat hari Jumaat!
Hari ni sume orang buat keje penuh semangat sebab esok dapat coti due ari, kan. kuikuikui.
Selamat berhujung minggu la untuk esok yep.
Ape perancangan hujung minggu korang?
Aku cam biase la, kalo tak ke majlis kawen kawan2, aku dok umah berhibernasi, ekeke!

owh, hari ni aku nak share ngan korang idea2 tuk centrepiece la.
Centrepiece ni omputih kate, kalo kite kate hiasan tengah2 meja tuhhhh (sambil muncung2 mulut)
Time majlis aku, aku ade gak buat centrepiece, tapi sayangnyer gambar takdok! huhuhu.
So, tak dapat la nak menunjuk2 ngan korang, ces! (niat tak baik, patut la!)
Tapi takpe, sebab kalo aku bagi korang tengok centrepiece aku nanti korang tiru plak <--sombong! hahaha.
Takpe eh, biar aku lukis sket centrepiece yang aku buat ;)
haha, korang jangan judge lukisan budak tadika aku ni, sememangnyer aku tak pandai melukis.
Tapi lebih kurang cemtu la yang aku buat tuk wedding aku rtu.
Aku cucuk gambar kami & sket ucapan kat epal fuji, maaf cik epal!
Sume kate bende alah tu cute (^^) siap ade yang tiru idea aku dan aku lupe nak mintak royalti, ces!
But, for me it's really satisfying when we do it ourselve!
So, korang, ape kate rajinkan diri buat sendiri centrepiece korang, aku tolong bagi idea ek!
Centrepiece comel edisi bajet,okay??


Yang ni, kalo tema wedding korang ala2 under water la, letak la few kulit2 kerang, siput dan finishing nyer letak la lilin. kalo korang letak air and biarkan lilin tu terapung pun cantek.

Okeh, dalam gambar ni dorang gune fresh flower. Ape kate tuk sep bajet lagi, korang gune bunge plastik yang nampak cam real sket tu, harge pun jauh sangat lebih murah. Gelas tu korang dari la kat hinode shop, RM5 jerk satu!

Nak yang lebih murah? Tak nak pakai gelas sebab gelas mahal?
okay2, aku faham, value money korang sangat tinggi menjelang hari bahagie korang,kan?

Untuk camni, bahan yang korang perlukan cume sekuntum bunga plastik, sebiji gelas kaki panjang ngan lilin. Sume barang ni korang bleh beli ngan harge yang murah2 jerk!

Untuk sedikit kelainan pade meja makan tetamu, ape kate korang gune bahan sedia ade cam gambar kat atas ni. Just gune lilin ngan bekas pelite tu jerk, bekas tu kalo tak salah aku bleh dapat kurang daripade RM20 setiap satu.

Kalo korang seorang yang rajin dan kreatif, ape kate korang gune bahan yang sedia ade kat umah. Bahan2 cam kotak ke or bekas2 lame yang korang dah nak humban ke tong sampah. Korang cume perlu touch up sket jerk bekas2 tu then letak bunge, tadaaa! dah nampak cun meja korang nanti.

Idea ni juge sangat simple. Korang hanye perlu beli lilin yang besar2 dabak tu and hiaskan sisi2nyer. ;)

Centrepiece ni tak semestinyer gune kace jerk, but aku suggest kace sebab kace lebih kukuh, kene tiup angin pun tak terbang, tul tak? Tapi sekarang banyak lagi bahan len yang korang bleh gune contohnyer cam lilin2 yang besar diameternyer, bakul anyaman kertas (tapi make sure isi dalam tu berat), dan baldi2 zink yang kecik2 dan comel2 tu, harge pun murah. Yang penting korang perlu kreatif!

Ni bahan2 len yang aku rase seswai tuk dijadikan one of the item in centrepiece.
Pegi carik tau!!

ok la, dah banyak sangat ni but if you have better idea, go ahead!
It's your wedding day, let it all be your hand made!

Before that, nak bagitau jugak yang centrepiece ni bukan untuk wedding jer, bleh gak hias meja makan korang kat umah, every week tukar la hiasan. baru masyuk mood makan, eheh! Selain tu, bleh gakk hias untuk meja opis dan sebagainyer. Jum jadi kreatif! (termasuk diri sendirik ye puan reen,hahaha)



regards & selamat berkreatif!

No comments:

Post a Comment