Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 19, 2011

+ Ciri Wanita Disukai Lelaki +

Salam! Selamat hari rabu. *sambil menguap*
Kenape ngantok sangat pagi ni yer, padahal encek hubby yang berjage malam tengok bola.
Oh! Lelaki, tak sudah2 ngan bola.
Sanggup tido luar. Urgh! Aku plak ase katil kosong asik terjage jerk,huhu. Takde bantal peluk  :(

Semalam aku bace buku "Jadilah Wanita Bahagia"
Ase sangat termotivasi ngan buku tu sebab sebagai seorang wanita, lately ni banyak plak masalah dan aku terduduk dalam dilema. Dilema wanita. It's tough actually.
So, hari ni nak share sket la ilmu ngan korang.

Ciri2 wanita pilihan lelaki.

1. Sifat keibuan.
Owh, haruslah lelaki akan terpikat ngan seorang wanita yang berciri keibuan,kan? sebab sifat ni mampu mengawal keadaan tegang yang rata2 menjadi punca perpisahan. Lagipun, nak kawen takkan perangai tak senonoh lagi, ye dop?

2. Sedikit keanak-anakan.
Dalam sifat keibuan jugak, seorang wanita juge perlu ade sedikit sifat keanak-anakan dalam mewarnai lagi hubungan kerane sifat ni mampu menambat lagi hati lelaki asalkan tidak keterlaluan.

3. Memahami.
Lelaki ngan pompuan same jer, unpredictable tapi wanita lebih complicated. Dalam soal hubungan, wanita haruslah menjadi seorang yang memahami kerana tanggungjawab lelaki lebih berat berbanding wanita dalam konteks rumah tangge.

4. Menghargai.
Jangan pikir lelaki sahaja perlu menghargai wanita, wanita jugak perlu menghargai lelaki. Penghargaan ni boleh membuatkan lelaki merasa lebih yakin dan bangga.

5. Menjaga penampilan.
Bagi wanita yang sudah bersuami, apetah lagi dah beranak pinak, takkan korang nak pakai skirt pendek lagi,kan? Camne anak2 nak mencontohi kite kalo kite sendiri tak betul? So, jage la penampilan kite, kalo tidak bertudung, seelok2nyer menjage agar penampilan tidak menjolok mate. Hiasan indah isteri bukankah untuk tatapan suami sahaja? (^^)

6. Petah berbicara.
Communication skills adelah salah satu tarikan wanita yang sigemari lelaki. kalo pendiam sangat pun tak best. Sekurang-kurangnyer kepetahan berkata-kata mampu memberi lelaki variasi pandangan yang berbeza dan lebih baik.

7. Pandai menyesuaikan diri.
Ciri ni jugak memang perlu pade setiap wanita sebab nanti dah berkahwin, kite perlu sesuaikan diri. Manelah tau kite terpakse ikut suami berpindah ke sane ke sini atas tuntutan kerja,kan?

8. Menghormati diri sendiri.
Wanita yang hormat dengan diri sendiri pasti sorang yang pandai jage diri dan setiap tingkahnyer ade batas2 tertentu. Ia menjadi pendidnding kepade masalah2 sikap dan dalam mase yang same dapat menjage hubungan suami dan isteri.

9. Penuh simpati dan prihatin.
Wanita yang penuh ngan ase simpati dan prihatin adelah wanita yang lembut hatinya, bulat kasih sayangnyer. Tak rugi memilih wanita serupa ini.

10. Menjaga keluarga.
Wanita yang menjage hubungan sesame keluarga dan menjaga maruah keluarga pasti menjadi pilihan lelaki sebab tak ramai lelaki yang rapat dengan keluarga kerana itulah lelaki menyukai wanita yang sangat menjage hubungan dengan keluarga.

Demikian la tadi ciri2 wanita pilihan lelaki untuk panduan wanita2 diluar sane.
Tapi yang penting adelah menjage hubungan kite dengan Allah, pencipta sekalian makhluk.
Apebile terjage hubungan dengan Allah, maka Allah memudahkan hubungan kite dengan mahkluk yang lain.

regards!

No comments:

Post a Comment