Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 8, 2011

+ chaiyok! Chaiyok! +

Hye all!


Minggu ni perlu dimulekan dengan senyuman yang meleret-leret.

Sume ni gare-gare malas! Assignment satu hape pun tak buat lagi!

Huwaaaaaaa! Teruk la kau ni izrin! Melantak tido jerk weekend. hehehe.

Oleh yang demikian, minggu ni aku kene la berusehe memerah otak menyiapkan segale assignment.


Nak tau ape yang best tak?

Minggu exam akan berlangsung dalam bulan raye.

Tau apekah maksud kate-kate diatas??

Maksudnyer aku takleh la nak raye sakan, sebab otak runsing pikirkan soklan exam nanti. Aduih!

Why? Why? Why?!

Dah la tuh, semester ni aku dah takleh nak menumpang exam kat branch JB. Pehal ntah!

So, exam nanti terpakse la aku berulang alik, tanpe ditemani encik suami sebab exam ade yang ari keje~


Well, camne ngan persiapan raye korang? Dah siap ker?

Aku? Kalo cakap pasal baju raye, aku memang awal2 sah setel, kehkehkeh!

Bukan la ghairah sangat but aku ske beli sket2.

This week, Nuar baru beli baju die. Kire kitorang due2 dah setel la. Al maklum lah, ni kan first time kite raye sebagai suami isteri. Cam semangat gak la nak raye sebab tahun ni aku ade lebih ramai keluarge nak diziarah ;)


Our theme this year is Yellow! Wow!

Pilihan warne yang sangat menyerlah. Actually tak survey pun warne ape yang 'in' tahun 2011 ni, aku tengok2 warne baju kuning cam cantek jerk. Nuar ikut jerk.hihihi.

Baju aku = Jubah yang berwarne kuning. Very attracting yellow.

Sengaje pilih warne yang bright, so orang akan nampak aku sorang jerk! huahuahauahua!


Okey, tuk raye tahun ni aku cam tak mampu jerk nak belikan famili aku baju raye sorang satu,huhuhu.

Sebab tahun ni raye dah ade budget, dah ade due famili. Plus, baju dah semakin mahal or tengok la camne nanti kalo ade lebihan duit dari budget ;)

Tapi, tahun ni aku belikan umah tv baru, yeay!! hehehe.

Actually, ni exclusively aku tulis kat sini sebab tv aku baru nak gi amek petang nanti,hehehe. It's a surprise!!

Since tv kat umah tu dah kerap sangat kuarkan bunyi2 yang bising which is sangat la annoying, so aku ngan nuar mengambil keputusan tuk belikan umah tv baru. Thanks dear! "Kalo tak kerane abang, mission not accomplish!"


Bukan tu sahaje, tahun ni mama sibuk nak lampu kelap kelip. Nak pasang kat car porch katenyer.

Tu pun aku dah beli, tinggal nak pasang jerk. Nak cari volunteer tuk panjat memanjat ni memang sumenyer pemalas! hehehe. "Ayang, ni koje ko yek. Time kaseh!"

Asenyer ok la,kan. Persiapan dah buat sket2, ape mama mintak pun sket2 dah ditunaikan ;)


Kueh raye? Haaa, kalo bab kuih raye ni aku memang la orang yang sangat pemalas nak buat sebab aku tak suke tunggu lame2. Tak cuke!!!

Tapi bab QC ke QA kueh yang dah siap tuh, haaaaaa,,serahkan pade aku. Satu balang aku bleh abeskan.

Tapi tahun ni, naluri "keisterian" aku cam melonjak2 nak buat kuih raye la. Tapi dalam kepale hotak ni cam nak buat yang sempoi2 jerk <--still pemalas,kan? hahaha.

Insyaallah, kalo ade kudrat aku buat la tuk 2 umah sekali. ;)

Tapi kalo tak buat kueh pun still lagi melambak2 sebab kekadang opis ade jerk subsidi kuih raye tuk staff.

Cam tahun lepas, aku ngan mama (anak beranak brilliant) kumpul kueh2 raye sumbangan dari ofis jerk, tu pun dah cukup banyak and also variety.hahaha. Ok la kan, save cost!

But, cannot depend on this jerk la, kang takde subsidi kuih, camne???


Tapi kan, korang pasan tak kalo raye kite bukan makan sangat kuih sebab nanti tuan umah mesti nak sediakan makan berat cam rendang ke, lontong ker, soto ker. Paling kurang pun, mee goreng,kan??

So, kat umah aku, setiap kali raye kitorang lebihkan kepek2 sebab tamu2 kitorang ni suke dok lepak2 sambil ngunyah. So, kudapan yang paling ideal adelah kepek.

Mama pun will definitely prepared beberape jenis kek tuk dihidang bile tamu datang umah.

Yelah, sebab utame kite beraye bukan nak melantak kaw2 kat umah orang, ye tak?


Baru pose ke lapan dah cter sal raye,kan? eheh!

So, persiapan raye korang camne lak?? cer cite!


regards!

No comments:

Post a Comment