Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 12, 2011

+ Sentimental on Friday Morning +

Salam to all readers!!

Selamat pagi & Selamat Hari Jumaat!

Wah! Secare tbe2 bersemangat sebab hari jumaat kan last day on weekdays before turn to weekend, yeay!

Hepi2, Selamat berhujung minggu esok tuk sume, bleh la lepak2 kat umah sambil menggemukkan badan, Cayalah!


Well, hari ni nak cter ape ek??

Jum cter hal2 sentimental sket nak? ekeke! Korang musti teruje kalo bab2 sentimentel ni.


ok2, semalam aku receive a card, before bukak tu sume ingat tu kad hari raye. yaks!

Kire nak bongkak la sebab aku awal2 dah dapat kad raye, bukak2 jerk, eh! wedding invitation la plak!!

Tengok2 name, Kapten Noredy Amin la. My ex-classmate nak kawen dah!!

Kenape nak teruje ex-classmate nak kawen? err,,sebab kami pernah "gtu2" dolu2. It's long time story ;)Anyway, congrats to him and his lovely fiance, Ct Hajar! Semuge berkekalan ke akhir hayat.

Insyaallah, kalo takde halangan aku & nuar akan datang. Gipun, other classmate dah teruje giler nak gather time wedding eddy ni nanti, hahaha. Korang memang best!!


Bile pikir2 balik, wah! sume kawan2 aku dah nak kawen. Sume nak ikut jejak langkah aku. <--pasan!

Dengar2, member aku yang paling comel, Hazlinda Mohd Radzi pun akan menamatkan zaman bujang dalam bulan oktober gak! berderet la jemputan aku pasni. Tahniah ek korang!! Sape lagik nak kawen? Bagitau la bleh susun schedule, kuang3!


Well, pagi tadi time drive tibe2 terpikir plak, hmmmm,,kisah2 cinte aku dulu.

Aku ni kan tak banyak kisah cinte, ade la 4 kisah jerk sepanjang aku hidup. Sket kan? hehe.

Aku budak baik, takde tukar2 kaseh ni, eheh!

Tbe2, teringat muke suami aku, waktu mule2 kitorang jumpe. Mule2 aku ngurat die. Time tu Nuar kurus jerk,hehehe. Kelakar plak.

Kelakar camne aku usah laki aku, camne kitorang kawan, camne kitorang first time kuar together in public. ceh!

Sumenyer cam maseh baru berlaku, maseh fresh!

Realitinyer, kami dah kawen pun :)


Mungkin sebab perkenalan kami taklah selame mane, setahun lebih jerk kitorang kenal. Then, kitorang bertunang dan decided to settle down. Mungkin ade yang pikir, kami lum cukup kenal, bleh ke nak hidup bersame. Sume anasir2 negatif tu aku campak jerk jauh2. Life is full of suprises, mystery and it's a game. It's about how you go thru the game plan to the finishing line. It's either you won or lose. It's risky then it's life!

Lumrah hidup kite camtuh, ape pun yang kite terime di akhirnyer, we have to accept it, cause it might be the best for us walaupun kite terpekse terime ngan kekecewaan. faham? hahaha.


Aku ingat lagi, time tu Nuar tak suke pun kat aku, aku jerk yang adore kat die. Minat gitu2 jelah. aiseh!

Kitorang kawan, cume kawan. Cam aku pernah cter sebelum ni, kitorang tak pernah declare pape.

Dan aku langsung tak expect yang kitorang akan end up kawen bagai camni, hahahaha. serius beb!

Bile pikir2 ni teringat lak nasihat2 kawan2 aku;


Maka, memang betul la kate2 mereka ni.

Akhirnyer, sure kite akan jumpe ngan orang yang betul2 tuk kite. Tuhan saje nak uji kite, supaye kite tak pernah berputus asa dan sentiase percaye ngan takdir dan ketentuan dariNya.

Dan, rasenyer sangat berbaloi tuk kite experience all sort of things and at the end we can feel the sweetness of those bitter we have ever had.

Tuhan kan maha adil, selepas diberi kite ujian, pasti die bagi kite ganjaran plak.


Well, i'm glad that i'm married to this man, who eventually are reading this entry now! hahaha.

Sebab, suami aku ni ari2 check blog for my latest entry kut,,sbuk jerk! hahaha. Tu yang malas nak puji2 die sangat! But this entry were inspired while i'm thinking of you, darling,,on my way to office this morning. Thanks dear!

Dan, rasenyer berbaloi tuk aku melalui kesakitan dan kekecewaan dulu2 sebab skrg ni aku dah rase kemanisan hidup, dan dapat la sorang teman yang baik yang akan menemani aku sepanjang hayat, insyaAllah!

Time kaseh la pade korang2 yang dah bagi aku kekecewaan di mase lampau!

I learn my lesson dude! Sincerely. ;)


Pade korang yang belum lagi bertemu ngan the right person, do not give up hope and keep looking.

Even, Tuhan dah tentukan takdir kite but we still need to give some effort!! Chaiyok2!

Jangan pasrah sangat sampai nak gi Morroco la, Saudi Arabia la, hahahaha. Orang Mesia lagi cun la ^^.



regards!

No comments:

Post a Comment