Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 2, 2011

+ First day puase, Shopping Complex sesak ! +

Salam Ramadhan buat pembace2 sume.

Hari ni hari kedua kite berpuase, semoge kite selamat berpuase hingga ke mase berbuke.

Nak kepochi sket ni, tadi member aku citer yang die nak gi jenjalan on first day puase.

Member aku ni orang Iban, so die tak pose la kan. Sempena cuti ni die kuar la jenjalan, ke shopping kompleks berdekatan. Tak sangke die kate, shopping kompleks sesak sesangat!

Dari jusco Bukit Indah die gi tesco hingga ke Angsana, sume sesak. Ramainyer penduduk JB ek!


Dasyat gak orang Johor ni ek, kat umah mak tu nape lengang jerk?!

Konpius aku, hehehe.

Ke sebab aku terlalu menikmati Ramadhanku, KKRRRrrroooohhhh~

hehehe.


Ape2 pun, ni adelah fenomena yang biase kat tempat kite, member aku originate from Sarawak so mungkin kat Sarawak suasana ramadhan berlainan kut. Tapi aku pun tak sure, betul ke hari pertame ramadhan camtuh sebab selalu hari pertame pose aku stay jerk kat umah, jage pahale pose,kekekeke!

Biasenyer aku gi shopping kompleks bile dah nak raye, tapi tu beberape tahun yang dulu. Mase aku sekolah lagi sbb time tu pasaran tak se"gile" pasaran sekarang.

Revolusi masyarakat kite dah berubah, sekarang ni awal2 puase orang dah beli barang raye sebab ape?

Sebabnyer, kalo dah nak raye nanti harge barang melambung kaw2! Sape sanggup nak belanje time tuh.


Rakyat Malaysia bukan sume orang berade, kadang2 ngan living cost skrg, aku terpikir camne ngan orang2 yang kurang mampu? Dorang manusia cam kite gak, punya keinginan. T__T.

Kalo perihal baju2 ni, aku pun bukan kisah sgt. Tapi bab2 nak masak pagi raye, harge ayam, daging dan semua2 barang la naik kalo nak raye. Kenape ek? Kerajaan takleh buat pape ker?

Kesian kat dorang, dorang nak raye jugak, huhuhu.

Pesal aku sentimental lak pepagi nih? <--konfius!


Kadang2 aku tengok, ade orang yang beria2 nak sambut raye. Ade yang calculating budget raye sampai nak jejak RM10k! Umak aihh! Ni nak raye ke nak buat majlis kawen?

But, seriously, it happen among us! That why I mention okay!

Giler kaye kan persiapan ramadhan RM10k. Kalah artis!

Mane taknyer, segale barang dalam umah nak tukar baru, giler cam orang meroyan plak aku pikirkan.

Untunglah kamu wahai Khairul Anuar kerane mempunyai isteri yang kurang materialistik! Syukur!


But, really, think about it. Untuk raye kite nak berhabisan? For me, No way!

Duit tu bleh digunakan tuk benda2 yang len. Dah la time nak raye ni barang nek harge, time tu gak la ko nak melaram ngan barang2 baru kan? Hampes tul!

Susah gak orang yang banyak duit lebih ni,kan?


Tuk kawan2, kalo korang tul2 nak melaram time Syawal nanti ape kate korang buat preparation awal.

Beli barang2 awal (tapi jangan gune dulu!). Kalo camni, bleh la korang survey2 harge,kan? Beli barang idaman korang tu sket2, lame2 leh jadi gunung. What say you?


For those yang maseh bleh berfikiran releven dan rasional.

Save your money, think wisely. Okay?

Ape kate ramadhan kali ni kite bersederhana plak, amacam?


regards!

2 comments:

  1. Hai selamat berpuasa dan selamat berbuka..amy singgah dan follow belog nie , jom ke belog amy..

    happy blogging..

    ReplyDelete
  2. Yup.. betul2... biar bersederhana jer... supaya nanti lepas raya tak jadi papa.. hi hi hi
    --
    KHAIZA BEAUTY SHOP

    ReplyDelete