Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 23, 2011

+ To the end of Ramadhan +

Pejam, Celik, pejam, celik. Jap jerk dah nak penghujung ramadhan. huhuhu.

sedehnyer sebab tahun ni ase cepat sangat mase berlalu. cam tak sempat jerk nak kutip sume pahala dan ganjaran ramadhan ;(

Korang camne? manfaatkan tak bulan ramadhan ni.
Especially pade korang yang ase cam " Ala, dun worri, next year will be Ramadhan again, nnt I working out la some more,,

You guys are so rugi you know, who knows that this might be your last ramadhan??

Time tu baru korang tau, ruginyer abaikan ganjaran free yang Allah nak kasi.


Sebelum ni aku yang maha eksaited nak raye tibe2 realize yang banyak preparation yang aku lum sudahkan, huhu. Apekah?
Tahun ni mungkin sebab mase sangat pantas berlalu, preparation baju kami pun ala2 ekspres! sebab this year langsung takde mase nak gi night market sampai ke bandar Kota tinggi semate-mate sepasang baju. Kalo nak dibandingkan ngan tahun2 sebelum ni, kitorang punyer la sakan and banyak mase terbazir tu yang sampai bleh cuci mate dari shopping kompleks ke shopping kompleks yang len.

At first memang aku dah beli jubah for this coming raye but end up rase cam tak seswai lak kai jubah, huhu.

Ape kene ntah aku ni, hibe tul la. It's actually to fit me as that time i was expected, now it's seems like cam mak2 lak nak kai jubah, lelagi first time raye sebagai isteri yang voggi the vass! hahaha.


Ape lagi, ari tu aku gi kelas kat melaka, during my selang kelas yang panjang tu aku cabut gi Jusco bandaraye, Wah! orang melake memang giler shopping engko!! Didn't expected to see this kind of situation. Cam ape tau, shopping as this is your last day to shop! Giler! Memang sakan, memasing muke cam haruk giler. haha. Aku pun jadi takut nak dekat ngan tempat2 yang crowded sebab tak nak bergaduh tarik2 rambut lak kan.



So, aku ngan daye saing yang agak medium jerk gi la tempat2 yang less people serbu such as dress yang bukan tuk raye but customly ready made to wear. Agak menarik baju2 kat situ tapi kenape sume orang serbu baju kurung or something like that je kan? heh! Lebih baik to have something a bit different!


So, i grab a cream lace top kebaya which is come with inner, spagethi inner. So, aku tak bape nak berkenan baju dalam yang include tu. Cam tak sopan lak, tak seswai.

Then, i go luking for inner yang match ngan baju hubby, yes! Found it.

Pastu, aku rembat one songket samping for hubby. Agak mahal but okey la. Malas nak try2 sbb kat fitting room panjang line die ibarat nak bayar kat konter tu ha,,eeeeeuuuu, maleh! Terus jerk aku gi kaunter pembayaran.




Balik rumah, aku terus melaksanekan misi mix and match aku. Mentetas benang bagai. Fuuhhh..

Result : sangat puas hati. yeah!

Musti kamu2 aku yang selalu menjelesi ku akan lebih menjelesi ngan baju raye aku nanti.huhu.

Sape soh korang beli baju raye? Beli la baju yang ready made but look modern traditional tuk jadik tumpuan di hari raye nanti. <--hey! it's a tips for you! ^^

Samping hubby pun ngam ngan baju raye die even mase beli tak pikir pun color tu match tak ngan baju ke tak,huhu. Well, it blend very well. Wow! Good job la izrin!



Tu belum bab kueh raye, sadly, my kueh raye this year is almost all kepek2 type jerk.

Cam kelakar plak bile jenguk2 kueh raye kat dapur malam tadi and thought " Eh, sume kepek la, tahun ni aku langsung takde order kueh, ," owh, terkesime sebenter!

Tahun lepas bukan men, order tu ini, sume kueh orang nak rase la gamaknyer. Tahun ni?? Aiyak! Kenape ngan aku ni, lupe soal kueh raye ker?? ?_?

Naseb bek mama is working on her kueh makmur so ade la satu jenis, eheh!

Lagipun, order kueh ngan orang sumenyer got awful taste tu yang cam tak hingin nak order kueh tahun ni, huhu.

But, i might be working on my corn flakes, yeay! Did i mention "might"? hehe.




Then, decoration aspect plak, aiiyyooo!

Sangat terabai la aspek ni, nape la tahun ni banyak perkare yang terlepas pandang.

Ape yang bleh dibuat adelah hanyer mengemas, huhu. Sian mama!

Tahun ni cam aku giler2 jerk kemas umah mak, umah mama terabai plak. Teruknyer aku! Sori mama.

No new tablecloth, curtain. Huish! Takpe la, langsir mama cantek2 lagi ;)

So, ari ni and esok encik hubby buke luar ngan opismate. Jadik, isteri soleha ni bleh la mengerjakan umah mama.

Sebab ade ayang kat umah pun, APE PUN TAK BLEH!! haha.

Hampeh, laki bukan bleh buat keje, dok melepek kat kusi panjang sambil mate gam kat tb, heran!



My sis plak, tak tau kapan mau pulangi nyer pun aduii. I think she might settle few things b4 heading back to JB. Sebab bile mama tanyer, die belum beli tiket bas lagik. Aaahhh, this is last week before raye kut, ade ke orang lum beli tiket. Yeah! Got one person, my sister la!! "Hampeh, ko tak nak balik raye ker?"

Then, she said her fiance nak antar die balik kut, eerr,, "Adib beraye ngan kite ke tahun ni ma?"

Ujung tahun ni nak kawen kut, nnt kawen raye la same2. Nanti ape kate famili adib,kan? Hmmm,,No komen!



Lastly, sibuk sangat ngan persiapan raye ye, al maklum la dah minggu terakhir ramadhan,kan.

But, for muslim, this last week might get you to meet Lailatul Qadar night. So, akhirat jangan la dilupekan.

Biasenyer minggu terakhir la minggu paling nyenyak orang tido diwaktu malam sebab memasing penat memanjat shopping kompleks. Tu yang tak ramai diberi kesempatan menikmati malam Lailatul Qadar.

As was informed, malam Lailatul Qadar merupekan malam yang sangat indah dan tenang. It's different from any other night dan kerane itu jugelah ramai diantare kite yang leka dan lalai. Lalu tido berdengkuran ;)


But, if Gods will, kite akan diberikan kesempatan jua.




Camne persiapan raye korang?


Regards!

No comments:

Post a Comment