Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 3, 2011

+ hot topic of the week ! ! +

kredit pic to Metro Ahad, google


Salam all !
Saje jerk nak tepek gambar kat atas tu besar2,kan!!

Hari ni ase nak cakap pasal blogger kegemaran ramai iaitu cik jejariruncing la.
Sedihnyer this whole week orang sibuk2 mengate pasal hubungan dorang ni. Kalah kes Abby isau nanges kat wedding Norman Hakim, huhuhu.
Korang pun sure dah bace kisah dorang yang dah beberape hari ni kat front page paper kan.

Aku ni salah sorang follower blog jejariruncing, tu pun sebab aku minat kat khairul fahmi ni sejak AFF Suzuki.
Hari2 kut aku bace blog aimee even die lupe nak hapdet blog die, aku rase bukan aku sorang jerk yang setiap hari menjenguk blog die but almost sume fan KFCM. Sume sebab nak tau perkembangan terkini KFCM dan jugak bunge2 cinte hubungan dorang. Memule aku ni jeles gak ngan aimee sebab die awek apek (tetibe! padahal dah kawen!), tapi lame2, hari2 bace blog aimee ni aku rase dorang berdue ni sgt la sweet~

Disebabkan last week aku cuti, so minggu ni baru aku dapat tau kes dorang ni nak putus tunang, alahai~
Sedih la, nak putus tunang plak, kan dorang baru jerk tunang. Belum betul2 rase nikmat alam pertunagan lagi.
Dah la tuh, memasing bertelagah thru media, aduiiyaaiii! Why? Why? Why? <--cam shuib sepah.
Khairul Fahmi Che Mat, mengape awak mengumumkan pemutusan pertunagan awak kat media sebelum korang officially putus tunang mengikut adat melayu??
How do you expect aimee to accept this? Plus, aimee ade family tau. Kesian dorang, it's a bit rude la KFCM.
Dan, awak tau pasti hal ni akan menarik perhatian ramai, jadi keputusan tuk war2kan kat media hal ini adelah sangat salah! Ni bukan perkare yang baik, ape la.

Aku ni plak bukan la nak bekap aimee, sorry dear. To me, awak pun ade la silapnyer (sebab dalam bab perhubungan yang melibatkan due orang, pasti due2 pihak ade salahnyer) <--cam tetap nak bekap aimee,kan?haha.
Status pesbuk awak yang agak keras tentang KFCM sedikit sebanyak membuatkan wartawan media membuat prediction awal tentang hubungan korang. Walaupun saye simpati ngan aimee, tapi tindakan aimee ni salah la wei~ sebab aimee tau KFCM ni skrg public figure.

DAN, aku rase putus tunang bukan la jalan terbaik, huhuhu.
Terlalu mahal harge perhubungan korang, takkan ni penyudahnyer? Aku cam tak setuju la, korang sweet sgt bile bersame sebab bukan mudah tuk sorang pompuan setia ngan pemain bola yang sibuk dan lagi femes emes! KFCM, hargai la aimee, camne die sokong awak selame ni. Dan aimee, percaye la kat apek but not 100%, hahaha. Sebab lelaki tak layak diberi 100% trust, nanti kite gak kecewe!

Ape2 pun kite sebagai orang luar yang bleh dianggap parasit ni, tak perlu la sibuk2 ngan keretakan hubungan dorang. Aku sure KFCM tau ape yang die buat sebab kite pun tak tau masalah sebenar dorang ni. But, to tell the truth, cerite dorang ni dah hevoc cam hape, macam2 dorang kate. Tak sampai hati aku nak cakap but mostly menyalahkan aimee. Korang takyah nak sibuk sgt la sebab korang buatkan keadaan bertambah buruk tau. Camne? Yek la, korang tak tau pape then cakap macam2 yang mane bleh membawe kepade fitnah dan menyebabkan ade pihak yang terase ke'aib'an. Thus, akan menyebabkan pihak yang ke'aib'an tu tertekan. Sebab tu Islam kate fitnah tu lebih teruk dari membunuh.

For both aimee and KFCM, sabar la yerk.
Kalo dah memang takdir korang tuk bersame, InsyaAllah nanti akan ade sinar baru tuk pulihkan balik hubungan korang ni. Buat mase ni, lebih baik memasing fokus ngan hidup memasing sebab korang maseh lagi mude dan perjalanan maseh lagi jauh. In the middle, korang akan jumpe ngan lebih ramai lagi orang dan membuatkan korang membuke mate tentang erti hidup. Then, kalo time tu maseh ade sisa cinte, bleh la korang bersatu kembali sebab time tu korang dah tau camne nak hargai antare satu same len.
( ceh! ustazah kalo bagi konselling, hilang kecumelan!hahaha! )

Setelah membebel panjang lebar sal mereka berdua ni, korang plak camne?
Ape pendapat korang? :)

Regards!

No comments:

Post a Comment